PERMATA TAHAP
Sila login untuk dapat lebih manfaat.
PERMATA TAHAP

Sumber Manusia Kekasih Allah
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
MENU
Download
CHAT - AMARAN
MAAF!

Anda didapati belum log masuk ke laman forum ini.
Sila log masuk.

Jika anda belum mendaftar, sila daftar dengan klik menu REGISTER pada
menu di atas.

Latest topics
» 4 ORANG STUDENT TAHAP KE MAKTAB
by ana_iqs91 Tue 29 Jan 2013, 1:57 pm

» Belajar Bahasa Jepun
by yah n yad Mon 10 Dec 2012, 3:16 pm

» klau (sama-sama) dlm bahasa jepun apa yaa..?
by roshahzlieza mustapa Sun 16 Sep 2012, 9:35 am

» ingin tahu
by wunliQ Tue 14 Feb 2012, 4:08 pm

» KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2009
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:46 pm

» pekse nk dekat dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:39 pm

» kenal x nur farhana husna
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:30 pm

» Japanese! Japanese ! japanese !
by Misaki Yamada Sun 25 Sep 2011, 9:57 pm

» MOHON DIPERHATIKAN KESALAHAN DALAM PENULISAN AMIN DAN SALAM
by NurFirman Sun 15 May 2011, 3:39 pm

» kaitan antara perang dgn dajjal
by ana_iqs91 Wed 29 Dec 2010, 1:10 pm

» cinta kepada rasulullah?
by Anas Wed 01 Dec 2010, 3:57 pm

» masalah dengan pelayar
by Guest Tue 23 Nov 2010, 1:24 pm

» tntg hasan fikri yg baik
by pqahz_96 Sat 06 Nov 2010, 12:09 pm

» X-TAHAP YG DAH BERJAYA.. .,
by wadi Wed 01 Sep 2010, 1:32 pm

» cikgu paling berjasa???
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:12 pm

» palestin
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:04 pm

» Biasiswa untuk siapa-siapa yang nak masuk U nanti!!!!
by KitBiasiswa Mon 26 Jul 2010, 10:59 pm

» belakang blok baru ada hantu!!!!!!!!!!!!!
by raja macho Thu 24 Jun 2010, 5:09 pm

» LIFE OF TAHAP....PERMATATAHAP....ade bandingan?
by al-fateh93 Fri 11 Jun 2010, 4:47 pm

» teka teki zaman sekarang!!!!!!!!!!!!
by muslimah tahap Sun 06 Jun 2010, 5:43 pm

» Wanita Idaman Lelaki
by srikandi_2791 Sat 05 Jun 2010, 1:27 am

» The Arrivals-mesti tonton..!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 9:04 am

» Perlukah wanita tahu memasak !!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 8:53 am

» "Amani"
by mickzgurlz Sun 25 Apr 2010, 12:13 pm

» jauh dimata dekat dihati
by fiddeen Sat 24 Apr 2010, 3:00 pm

» DARI LEMBAYUNG BIAH SOLEHAH....
by muslimah besi Sun 18 Apr 2010, 5:01 pm

» cikgu zaini le
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:47 pm

» bola baling!!!!!!
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:31 pm

» pelajar tahap hilang title?
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:13 pm

» lelaki soleh.......
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 1:42 pm

PAUTAN TERPILIH

Share | 
 

 kepada yang masih ada ibu.......

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
snfr_love story
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Female Number of posts : 14
Age : 24
Lokasi (Daerah) : kuantan
Kata Hikmah: : untuk kwn2,aku rela rungkaikan molekul2 kasih sayang dengan sutera ikatan ionik,kutitratkan asid permusuhan dengan base kelukaan..moga persahabatan akan kekal neutral
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2009
Points : 21
Reputation : 0
Registration date : 03/06/2009

PostSubject: kepada yang masih ada ibu.......   Wed 03 Jun 2009, 7:08 pm



ketika ibu saya berkunjung, ibu mengajak saya
untuk shopping bersamanya kerana dia
menginginkan sepasang kurung yg baru. Saya
sebenarnya tidak suka pergi membeli belah
bersama dengan orang lain, dan saya bukanlah
orang yang sabar, tetapi walaupun demikian
kami pergi juga ke pusat membeli belah tersebut.

Kami mengunjungi setiap butik yang
menyediakan pakaian wanita, dan ibu saya
mencuba sehelai demi sehelai pakaian dan
mengembalikan semuanya. Seiring hari yang
berlalu, saya mulai penat dan kelihatan jelas
riak2 kecewa di wajah ibu.

Akhirnya pada butik terakhir yang kami
kunjungi, ibu saya mencuba satu baju kurung yang cantik .
Dan kerana ketidaksabaran saya, maka untuk
kali ini saya ikut masuk dan berdiri bersama ibu
saya dalam fitting room, saya melihat bagaimana ibu
mencuba pakaian tersebut, dan dengan susah
mencuba untuk mengenakannya. Ternyata
tangan-tangannya sudah mulai dilumpuhkan oleh
penyakit radang sendi dan sebab itu dia tidak dapat
melakukannya, seketika ketidaksabaran saya
digantikan oleh suatu rasa kasihan yang dalam
kepadanya. Saya berbalik pergi dan cuba
menyembunyikan air mata yang keluar tanpa
saya sedari. Setelah saya mendapatkan ketenangan
lagi, saya kembali masuk ke fitting room untuk
membantu ibu mengenakan pakaiannya.

Pakaian ini begitu indah, dan ibu membelinya.
Shopping kami telah berakhir, tetapi kejadian
tersebut terukir dan tidak dapat dilupakan dari
ingatan . Sepanjang sisa hari itu, fikiran saya
tetap saja kembali pada saat berada di dalam
fitting room tersebut dan terbayang tangan ibu
saya yang sedang berusaha mengenakan
pakaiannya. Kedua tangan yang penuh dengan
kasih, yang pernah menyuapi, memandikan
saya, memakaikan baju, membelai dan memeluk
saya, dan terlebih dari semuanya, berdoa untuk saya,
sekarang tangan itu telah menyentuh hati saya
dengan cara yang paling berbekas dalam hati
saya. Kemudian pada malam harinya saya
pergi ke kamar ibu saya mengambil tangannya,
lantas menciumnya ... dan yang membuatnya terkejut,
saya memberitahunya bahwa bagi saya kedua
tangan tersebut adalah tangan yang paling
indah di dunia ini. Saya sangat bersyukur bahwa
Tuhan telah membuat saya dapat melihat dengan
sejelasnya, betapa bernilai dan berrharganya
kasih sayang yang penuh pengorbanan dari
seorang ibu.

Saya hanya dapat berdoa bahwa suatu hari
kelak tangan saya dan hati saya akan memiliki
keindahannya tersendiri. Dunia ini memiliki
banyak keajaiban, segalanya adalah ciptaan Tuhan yang agung, seperti keindahan tangan Ibu yang diciptakanNya...


Berbahagialah yang masih memiliki Ibu.
Dan lakukanlah yang terbaik untuknya.......... Smile [/size]


Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Thu 04 Jun 2009, 11:14 am

bounce ibu.......ibu....sayang ibu.....moga dberikan kesabaran sesiapa yg tak da ibu....amin.....
Back to top Go down
najwa_madeeha
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 25
Age : 21
Lokasi (Daerah) : raub
Kata Hikmah: : Jadikn sesuatu perkr yg dilakukn sbg sumber peroleh PAHALA
Kelas : 2 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2010
Points : 27
Reputation : 0
Registration date : 03/06/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Thu 04 Jun 2009, 12:54 pm

JANNAH bawah telapak kaki ibu I love you ...... .... ....kasih sayngnya tiada penghujung .........tapi nape kite nie tetap x sedar diri akn pengorbanannya .. flower besyukurlah kte yg masih punye ibu yg boleh kte tepon mse kat asrama lepskn tension...hehe-ps..tepon r keluarga kte2 tiap hari,pastikan ade byk stok duit syiling..boleh share2 ngn kengkwn atau tukr jer ngan cik Wan...huh000 queen ape yg penting m0ge kte sentiase di ats landasn sinar ISLAM-, sunny
Back to top Go down
habida_aliban
Ahli biasa
Ahli biasa


Female Number of posts : 9
Age : 20
Lokasi (Daerah) : di bumi allah
Kata Hikmah: : persahabatan yang sejati memerlukan kejujuran dan kesetiaan dalam diri kita,jika ianya tiada tidak mungkin akan terbinanya satu persahabatn sejati
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 7
Reputation : 0
Registration date : 04/08/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Wed 09 Dec 2009, 11:57 pm

nak mencelah sket bleh.....aminnnnn...........
Back to top Go down
srikandi_2791
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 54
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Somewhere di bumi ALLAH,Pahang
Kata Hikmah: : Join me in KELAB PEMBURU CINTA ALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 86
Reputation : 0
Registration date : 09/12/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Thu 10 Dec 2009, 12:19 am

Kasih bonda tiada sempadan...kemuncak murni kemuliaan insan....

Bersyukurlah bagi insan yg masih brksmptn merasai kasih syg ibu...hargailah ibu..sementara ibu masih di sisi...
"Ridhallahhufi ridhalwalidaini"
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Sun 13 Dec 2009, 11:33 pm

ingatlah ibu kita di mana mana jua....walaupun dia marah pada kita itu bukan tanda membenci pada kita..tapi...tanda sayang pada kita...btol x???tanpa ibu tidak mungkin kita akan menjadi yang terbaek kerana ibu mendidik kita,mengajar kita dan sebagainya begitu gak ayah kita....x gitu ke???marilah kite sama2 menghargai ibu kita..cayok!cayok!
Back to top Go down
srikandi_2791
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 54
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Somewhere di bumi ALLAH,Pahang
Kata Hikmah: : Join me in KELAB PEMBURU CINTA ALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 86
Reputation : 0
Registration date : 09/12/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Sun 13 Dec 2009, 11:47 pm

Hmm...pandainye adik akak ni...btul 2, tanpa ibu..x mungkin kita wujud atas muka bumi ni..sntiasalah igt pngorbanan ibu....ok..

Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Sun 13 Dec 2009, 11:48 pm

INSYA_ALLAH...same2lah kite yek...
Back to top Go down
srikandi_2791
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 54
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Somewhere di bumi ALLAH,Pahang
Kata Hikmah: : Join me in KELAB PEMBURU CINTA ALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 86
Reputation : 0
Registration date : 09/12/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Sun 13 Dec 2009, 11:53 pm

InsyaALLAH....niat yg baik beserta amalnya akn peroleh pahala dariNYA...
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Sun 13 Dec 2009, 11:54 pm

aminnn....
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Sun 13 Dec 2009, 11:54 pm

aminnn....
Back to top Go down
hagemaru_dimple96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 30
Age : 20
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : ALLAH allwAys in my miNd!!!!!!
Kelas : 2 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2013
Points : 28
Reputation : 0
Registration date : 05/09/2009

PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Fri 18 Dec 2009, 10:58 pm

huhuhu.... seDihNYERrr,,,,.... sAYANG mak!!!!!
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: kepada yang masih ada ibu.......   Today at 5:45 pm

Back to top Go down
 
kepada yang masih ada ibu.......
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PERMATA TAHAP :: ISLAMIC CENTRE :: KARYA KREATIF-
Jump to: