PERMATA TAHAP
Sila login untuk dapat lebih manfaat.
PERMATA TAHAP

Sumber Manusia Kekasih Allah
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
MENU
Download
CHAT - AMARAN
MAAF!

Anda didapati belum log masuk ke laman forum ini.
Sila log masuk.

Jika anda belum mendaftar, sila daftar dengan klik menu REGISTER pada
menu di atas.

Latest topics
» 4 ORANG STUDENT TAHAP KE MAKTAB
by ana_iqs91 Tue 29 Jan 2013, 1:57 pm

» Belajar Bahasa Jepun
by yah n yad Mon 10 Dec 2012, 3:16 pm

» klau (sama-sama) dlm bahasa jepun apa yaa..?
by roshahzlieza mustapa Sun 16 Sep 2012, 9:35 am

» ingin tahu
by wunliQ Tue 14 Feb 2012, 4:08 pm

» KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2009
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:46 pm

» pekse nk dekat dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:39 pm

» kenal x nur farhana husna
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:30 pm

» Japanese! Japanese ! japanese !
by Misaki Yamada Sun 25 Sep 2011, 9:57 pm

» MOHON DIPERHATIKAN KESALAHAN DALAM PENULISAN AMIN DAN SALAM
by NurFirman Sun 15 May 2011, 3:39 pm

» kaitan antara perang dgn dajjal
by ana_iqs91 Wed 29 Dec 2010, 1:10 pm

» cinta kepada rasulullah?
by Anas Wed 01 Dec 2010, 3:57 pm

» masalah dengan pelayar
by Guest Tue 23 Nov 2010, 1:24 pm

» tntg hasan fikri yg baik
by pqahz_96 Sat 06 Nov 2010, 12:09 pm

» X-TAHAP YG DAH BERJAYA.. .,
by wadi Wed 01 Sep 2010, 1:32 pm

» cikgu paling berjasa???
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:12 pm

» palestin
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:04 pm

» Biasiswa untuk siapa-siapa yang nak masuk U nanti!!!!
by KitBiasiswa Mon 26 Jul 2010, 10:59 pm

» belakang blok baru ada hantu!!!!!!!!!!!!!
by raja macho Thu 24 Jun 2010, 5:09 pm

» LIFE OF TAHAP....PERMATATAHAP....ade bandingan?
by al-fateh93 Fri 11 Jun 2010, 4:47 pm

» teka teki zaman sekarang!!!!!!!!!!!!
by muslimah tahap Sun 06 Jun 2010, 5:43 pm

» Wanita Idaman Lelaki
by srikandi_2791 Sat 05 Jun 2010, 1:27 am

» The Arrivals-mesti tonton..!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 9:04 am

» Perlukah wanita tahu memasak !!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 8:53 am

» "Amani"
by mickzgurlz Sun 25 Apr 2010, 12:13 pm

» jauh dimata dekat dihati
by fiddeen Sat 24 Apr 2010, 3:00 pm

» DARI LEMBAYUNG BIAH SOLEHAH....
by muslimah besi Sun 18 Apr 2010, 5:01 pm

» cikgu zaini le
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:47 pm

» bola baling!!!!!!
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:31 pm

» pelajar tahap hilang title?
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:13 pm

» lelaki soleh.......
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 1:42 pm

PAUTAN TERPILIH

Share | 
 

 Histeria ke emosi diri?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Histeria ke emosi diri?   Fri 26 Jun 2009, 10:59 pm

Assalamualaikum kepada semua jemaah dalam ini.

Ana rasa ana x payah mengulas lebih panjng tentang histeria yg berlaku di Tahap ni.
Semua dah nampak,dengar dan mengambil iktibar apa yg terjadi.
Namun ana berasa sangat sedih apabila ada segelintir manusia berkata pelajar Tahap yg diserang histeria itu hanyalah sekadar emosi diri yg dibuat secara keterlaluan.

Apa pendapat anda?

...dan apa cara untuk mencegah histeria ini wahai sahabat semua?


WASSALAM.


administrator
Back to top Go down
soul_addeen
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 58
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jengka
Kata Hikmah: : mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 28/11/2008

PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Tue 30 Jun 2009, 1:49 pm

org yang bercakap2 sbnrnye x tau ape2... tny pd orang 2 klu situasi 2 jadi kat diri sendiri n org wat x pduli dgn mengatakan " dia bkn histeria, tp emosi keterlaluan," ape perasaan dye? cara mngatasinya, klu nk cerita satu persatu trlalu byk, kita ambk yang utama,- taqarrub ngan Allah, yakni dekat ngan Allah, ana yang bercakap bknlah brmakna ana org yg paling dekat ngan Allah utk mnsihati shbt2 sekalian, tp sme2 kite b'usaha ke arah itu...n kalau kita merasakan "aku dah habis dekat ngan Allah, asal aku kne gak?" ktahuilah sume bnd yang brlaku 2 ngan izin Allah jua. "kun fayakun" jd mntalah pd Allah jgn ditimpakan bnd yang x mmp bg kita.. ok x? ni pndpt ana je, tp klu ada sbrng bantahan, luahkan,kita sma2 tahsin dri kita k?
Back to top Go down
fiya
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Female Number of posts : 20
Age : 21
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : barangsiapa diam, dia akan selamat
Kelas : 5 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 22
Reputation : 0
Registration date : 01/09/2008

PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Fri 03 Jul 2009, 5:05 pm

mgkin yg tak kena 2 rase dia bgus....
yela... mulut kte lain.. hati kte lain...
ini fasal 'dimasuki jin' bkn histeria...
korang sdiri tau ape mksud ke2nye tu..
dh nmpk cara korang bda yg blaku ni pun dh jelas...
tgok title pun dh tau...
korang smekn histeria dgn dirasuk jin...
bkn aku nk cari gaduh....
tp..tgok dulu hati org len sblm comment...
kte..'jage sesitiviti PLease'....
skdr mengatakan yg benar...
Back to top Go down
ikhwanul



Male Number of posts : 4
Age : 24
Lokasi (Daerah) : tahap
Kata Hikmah: : Korban Masa, Harta, dan Diri Untuk Agama Allah
Kelas : 5 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2009
Points : 4
Reputation : 0
Registration date : 17/09/2008

PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Thu 24 Sep 2009, 9:21 am

Ana bukan nak menjual tapi ingin menolong...
sape yang ingin dapatkan cd RUQYAH SYARIAH untuk masalah gangguan....
RUQYAH SYARI'AH yang disusun Ust Malek perawat darul hikmah
RM25 satu cd..Jika nak ana boleh tolong dapatkan...

RUQYAH SYARI'AH yang disusun Ust Dasuki RM70 satu set...
satu set terdapat 4 cd...

Nak ketahui maklumat lanjut layari...
www.pendindingdiri.com



Dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku..
Asy-syu'ara 80


Last edited by ikhwanul on Sat 17 Oct 2009, 9:51 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.darulmukmin.com
spmcandidate2009
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Female Number of posts : 18
Age : 24
Lokasi (Daerah) : temerloh
Kata Hikmah: : apapun Allah dulu
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2009
Points : 21
Reputation : 0
Registration date : 26/09/2009

PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Sat 26 Sep 2009, 4:14 pm

mereka tidak meminta utk ditakdirkan begitu
setiap yg berlaku pastiada hikmahnya
Back to top Go down
tahapian92
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Female Number of posts : 24
Age : 24
Lokasi (Daerah) : raub
Kata Hikmah: : cUkuPLah CinTa ALLAH pEnYuLuh HiDuPkU..WaLAuPunkU DiUjI DeNgN PeLbAgAi mEhNaH DaRi ALLAH...
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2009
Points : 20
Reputation : 0
Registration date : 20/12/2008

PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Sat 17 Oct 2009, 6:04 pm

Alhamdullilah maslah histeria nie dh bansur pulih..mgkin Allah nk menguji plaja2 tahap..jd plaja tahap knela insaf..
Back to top Go down
ianrush21
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 42
Age : 24
Lokasi (Daerah) : Lepih
Kata Hikmah: : kalau iman itu enjin manusia, taqwa pelincirnya
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2009
Points : 50
Reputation : 1
Registration date : 03/07/2009

PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Sat 17 Oct 2009, 11:08 pm

memang, alhamdulillah lps ramadan tu diorang nmpk sihat.....
Back to top Go down
srikandi_2791
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 54
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Somewhere di bumi ALLAH,Pahang
Kata Hikmah: : Join me in KELAB PEMBURU CINTA ALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 86
Reputation : 0
Registration date : 09/12/2009

PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Fri 11 Dec 2009, 12:27 am

Banyak andaian yg org boleh buat berdasarkan apa yg tersurat tapi hanya ALLAH sahaja yg dapat mengetahui segala yg tersurat mahupun yg tersirat...

Pengalaman ini juga pernah berlaku pd diri saya di tahap..namun saya anggap semuanya adalah ketentuan dariNYA..siapalah saya nk mempersoalkan apa yg dah berlaku..sentiasalah dekatkan diri kita dgn ALLAH..saya juga dalam usaha ke arah itu..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Histeria ke emosi diri?   Today at 8:06 am

Back to top Go down
 
Histeria ke emosi diri?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PERMATA TAHAP :: Asrama :: Masalah Pelajar Di SMKA TAHAP.-
Jump to: