PERMATA TAHAP
Sila login untuk dapat lebih manfaat.
PERMATA TAHAP

Sumber Manusia Kekasih Allah
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
MENU
Download
CHAT - AMARAN
MAAF!

Anda didapati belum log masuk ke laman forum ini.
Sila log masuk.

Jika anda belum mendaftar, sila daftar dengan klik menu REGISTER pada
menu di atas.

Latest topics
» 4 ORANG STUDENT TAHAP KE MAKTAB
by ana_iqs91 Tue 29 Jan 2013, 1:57 pm

» Belajar Bahasa Jepun
by yah n yad Mon 10 Dec 2012, 3:16 pm

» klau (sama-sama) dlm bahasa jepun apa yaa..?
by roshahzlieza mustapa Sun 16 Sep 2012, 9:35 am

» ingin tahu
by wunliQ Tue 14 Feb 2012, 4:08 pm

» KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2009
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:46 pm

» pekse nk dekat dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:39 pm

» kenal x nur farhana husna
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:30 pm

» Japanese! Japanese ! japanese !
by Misaki Yamada Sun 25 Sep 2011, 9:57 pm

» MOHON DIPERHATIKAN KESALAHAN DALAM PENULISAN AMIN DAN SALAM
by NurFirman Sun 15 May 2011, 3:39 pm

» kaitan antara perang dgn dajjal
by ana_iqs91 Wed 29 Dec 2010, 1:10 pm

» cinta kepada rasulullah?
by Anas Wed 01 Dec 2010, 3:57 pm

» masalah dengan pelayar
by Guest Tue 23 Nov 2010, 1:24 pm

» tntg hasan fikri yg baik
by pqahz_96 Sat 06 Nov 2010, 12:09 pm

» X-TAHAP YG DAH BERJAYA.. .,
by wadi Wed 01 Sep 2010, 1:32 pm

» cikgu paling berjasa???
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:12 pm

» palestin
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:04 pm

» Biasiswa untuk siapa-siapa yang nak masuk U nanti!!!!
by KitBiasiswa Mon 26 Jul 2010, 10:59 pm

» belakang blok baru ada hantu!!!!!!!!!!!!!
by raja macho Thu 24 Jun 2010, 5:09 pm

» LIFE OF TAHAP....PERMATATAHAP....ade bandingan?
by al-fateh93 Fri 11 Jun 2010, 4:47 pm

» teka teki zaman sekarang!!!!!!!!!!!!
by muslimah tahap Sun 06 Jun 2010, 5:43 pm

» Wanita Idaman Lelaki
by srikandi_2791 Sat 05 Jun 2010, 1:27 am

» The Arrivals-mesti tonton..!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 9:04 am

» Perlukah wanita tahu memasak !!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 8:53 am

» "Amani"
by mickzgurlz Sun 25 Apr 2010, 12:13 pm

» jauh dimata dekat dihati
by fiddeen Sat 24 Apr 2010, 3:00 pm

» DARI LEMBAYUNG BIAH SOLEHAH....
by muslimah besi Sun 18 Apr 2010, 5:01 pm

» cikgu zaini le
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:47 pm

» bola baling!!!!!!
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:31 pm

» pelajar tahap hilang title?
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:13 pm

» lelaki soleh.......
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 1:42 pm

PAUTAN TERPILIH

Share | 
 

 HISTERIA............

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
stylo boyz
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 35
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : 'ingat Allah sentiasa'
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 67
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: HISTERIA............   Wed 26 Aug 2009, 7:16 pm

KISAH HISTERIA DI PUSAT TAHFIZ...


Kisah benar yg menggerunkan…
Ianya berlaku di salah satu pusat tahfiz di Malaysia…
Segalanya bermula apabila kami diaarahkan berpindah…dari asrama blok baru ke asrama blok lama….hal ini kerana blok baru lebih besar dan boleh diisi dgn lebih ramai orang…blok lama akan dipenuhkan dgn pelajar2 lelaki…
Setelah penat sehari suntuk kami berkemas, kami tidur awal pada malam tu…nyenyak sungguh…saya siap bawak tilam dari rumah..tak sanggup nak tidur atas tilam yg dah lama ditinggalkan…
“dong!..dong!..dong!...”
“hish..ape malam2 buta main ketuk2 lagi ni??orang nak tidur la…cukup ar siang tadi dah hias2 bilik…tak cukup lagi ke???” saya merengus dalam hati …

“aik…apsal gelap ni?aku x ngigau kan?”berdebar la plak rasanye…
“erm..nasib baik kak yah ade kat sebelah..aku tak mengigau rupanya…nyenyak sungguh dia tidur…aku panas2 ni..boleh plak dia tahan…dah la kipas tak hidup…elektrik pula tiada..huh..teruk betul la blok lama ni…” hati saya merungut2..
saya pun bangun perlahan2 lalu membuka pintu bilik….
saya biarkan pintu bilik terbuka sebab nak suruh udara luar masuk bilik..terasa sangat lemas….
Dong!...dong!...dong!...
“adus…bunyi lagi???kak yah..bunyi aper ni kak yah??geram jer saya nak gi sound budak bilik sebelah ni…ade ke patut bertukang malam2 nih!!..” ngadu saya kepada kak yah…
“sound jer lah kocha..kak yah nak tidur pun tak boleh ni..”..rungut kak yah…
kocha…itulah namer timangan-ku di kampus…
tak tahan punya pasal…saya pun keluar bilik..terus sound diorang..
“oi..!!! aper memekak malam2 buta ni…!!!”
tetiba terdengar suara org kat luar…
“aper yang menjerit2 ni??”
alamak..macam ku kenal suara ni…
erm…alamak…ustazah Zurina…!!!
Pengarah Hal Ehwal Pelajar!!!
‘Ape dia buat kat asrama malam2 ni??
Aik…apsal ramai sangat org berkumpul depan bilik sebelah aku ni??
Masa aku bukak pintu tadi x nampak ape2 plak..
Hehehe…elektrik kan x ada..mmg la x nampak..
Tambah2 bukak pintu sambil mamai..hehehe….’
“erm..sori…sori…ustazah..ingat kan sape tadi..hee..” aku berkata perlahan sambil senyum kambing..
semua pelajar puteri kat situ gelakkan saya…
aduss..malunyer …
saya pun tanya salah seorang kakak yang ada kat situ..ape yang diorang buat ramai2 kat sini?malam2 buta plak tu…bukan ke tadi semua org dah tidur…senyap jer asrama…tapi ni ramai plak…bising plak tu…
“ni ha kocha..ader akak bilik depan ni terkunci dari dalam…tak boleh nak bukak pintu..so kak husna tengah ketuk2 pintu dia tu dengan hammer…tapi sampai skarang tak terbukak pun…”jelas akak tu…
memang pintu bilik asrama kami ni keras kayunye…kalis api la katakan…kalu terkepit jari..patah la jawabnyer…berat sangat pintu ni…kalau mengumpat pun, orang yang lalu lalang x akan dengar..x macam blok sebelum ni…
“akak tu dah la duduk sorang2..dia x ada roommate..sian dia..huh..kalau akak..akak dah nangis dah..” tambah akak tu lagi…
at last..ustaz zul dan abang2 teknikal datang dgn tangga dan alatan2 lain..diorang masuk ikut tingkap…dan huh akhirnya..dapat jugak buka..alhamdulillah…
hm..dah la malam pertama kitorang bermalam di asrama lama ni…dah jadi mcm ni..
keesokan harinya…dari mulut ke mulut…kecoh bercerita…sebenarnya…ada ‘benda’ yang mengacau asrama ni..
‘mereka’ tak suka kehadiran kami ke asrama ni….al-kisahnya..saya dapat tau dari ustaz saya bahawa…salah seorang warden baru kami ni telah membuka satu bilik yang sudah bertahun2 lamanye dikunci kerana ‘benda2’ tu nak duduk kat dlm bilik tu..tapi ustazah ni berdegil ..keras kepala jugak nak buka…katanya..
“buka je lah..daripada biar bilik tu kosong membazir jer,baik suruh bebudak ni duduk..”
bila ustazah tu buka je bilik tu, berpuluh2..malah beribu2 ‘ekor’ yang keluar…merdeka agaknya..lalu ‘mereka’ pun ‘bersuka ria’ di asrama ni…sambil mengacau puteri2…
nak jadi ceritanya..suatu hari…ader budak kena hysteria…lepas sorang,sorang tumbang….kuat betul diorang menjerit….samua intai melalui tingkap…
makin lama..makin ramai yang kena hysteria..terutamanya adik2 yang baru masuk…
tak kuat pendinding lagi kot..x pon sebab x hafal bnyak juz lagi…
“kocha..meh tlg akak angkat budak2 yg pengsan kat sana..ramai ni..tolong bacakan manzil dan yasin kat budak2 ni..meh la..” kak wah, akak bilik sebelah ajak saya..
“kocha..cepat…jom la….makin ramai plak adik2 kena…”ajak kak yah roommate saya…..
alamak…camner ni??saya tak pernah plak main dgn benda2 begini seumur hidup saya.
“erm..erm…x nak lah kak yah…saya sebenarnya tengah ‘cuti’…so saya tak berani la..tak ada pendinding la kak yah..ma’thurat pun hari ni tak baca lagi..”..dgn confident aku bagi alasan untuk mengelak…
hehehe…namer jer ‘Hafizah’ Quran….tapi penakut jugak sebenarnyer…Smile
“oh yer ker..xper2…kalu tengah ‘cuti’,baik jangan join..ustaz ader kat bawah..tengah handle bdk2 ni…ustaz kata sape tgh ‘cuti’ jgn dtg dekat…lagi senang kena rasuk..” jelas kak yah…
huh…ape ni kak yah…cakap mcm ni plak..lagi meremang bulu roma dibuatnya..
suara budak puteri menjerit makin ramai…


BERSAMBUNG...
Back to top Go down
atashi96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 82
Age : 20
Lokasi (Daerah) : TEmeRLuf
Kata Hikmah: : KNowING iS NoT enOUgH,wE MUst aPpLy.WiLLiNG iS noT EnOUgh wE MuST DO...
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2013
Points : 77
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Wed 26 Aug 2009, 7:31 pm

huhu..
tahfiz mne ni...
serem la... pale
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Wed 26 Aug 2009, 9:43 pm

nice story.. .,
Back to top Go down
kldrift_karipap
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 68
Age : 20
Lokasi (Daerah) : kuantan
Kata Hikmah: : ALLAH! ALLAH! ALLAH!
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2015
Points : 64
Reputation : 0
Registration date : 19/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Wed 26 Aug 2009, 10:43 pm

nk smbungannyer.. cpt!!!
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Wed 26 Aug 2009, 11:13 pm

bes r cte ni...cpat smbg...
Back to top Go down
stylo boyz
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 35
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : 'ingat Allah sentiasa'
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 67
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Thu 27 Aug 2009, 4:52 pm

mengerikan….pelajar2 lelaki yang pernah mendalami ilmu2 ghaib ni pun dtg tlg skali…sbb ustaz x larat nak handle sorang2..nasib baik ader jugak bdk2 laki yg terer bab2 gini….
Hari makin berlalu..masih belum sembuh…terutamanya bagi pelajar puteri yang keluarganya ada atau pernah ‘memelihara’..kuat kesannya..susah nak sembuh…kesianmelihat mereka…
Ader yang bercakap2 tak sedarkan diri…suara berubah2….macam suara lelaki…
Sampai satu malam…
Semua pelajar puteri dikumpulkan di surau…kecuali bg mereka yg lemah semangat dan sedang ber’cuti’,mereka dikehendaki berada di bangunan kuliyah,jauh dari kwsan asrama….
Aper lagi..saya pilih nak duk di bangunan kuliyah la kan..
Sempat juga saya mencapai botol air…air tu saya dan kawan2 dah baca ayat2 ma'thurat dan manzil….ustaz kami yang suruh buat..dia kata..air ma’thurat Kubra ni kuat….sbb tu ikhwah2 tak pernah kena kacau dgn ‘benda’ gini…
Semasa berada di dewan bangunan kuliyah,tetiba salah seorang kakak ni nak pengsan…slalunye kalau nak pengsan ni sebab ‘benda’ tu nak masuk dan buat hysteria…semua orang berkumpul kat akak tu…tepuk2 mukanya sebab x nak bg dia pengsan…alamak..buat hal kat sini pulak…ingatkan dah selamat…
Tetiba saya teringat kat air ma’thurat yg saya bawa..

Erm..boleh ke ni?? Was2 jugak..tapi kena yakin….hm..
Lepas selawat dan baca beberapa potong ayat yg saya blajar dr ayah saya…
Saya pun renjiskan kat muka akak tu..dan suh dia minum air tu…
Alhamdulillah..akak tu dh sedar sikit…so..pelajar2 puteri lain pun pimpin akak tu balik ke asrama dan berkumpul bersama pelajar2 puteri ‘sakit’ yg lain…
Huh…mcm2…
Selepas beberapa jam..kami diarahkan utk pulang ke asrama….dah baik ke???
Saya lalu di surau..teringin nak intai…
Tetiba….
“aaaaAaaaAAarrrghhh….!!!!”
Alamak…ader org menjerit…
Budak tu lari kuar dr surau…aper lagi…saya pecut lari naik atas la sebelum dia meracau…akak2 lain gi kejar dia…
Budak tu nak gi tasik…..hm…nape sape yg dihasut suka sgt gi tasik???
Mmg pusat tahfiz kami ni terkenal dgn tasik yg luas dan cantik….
Saya terus lari masuk bilik…
Beberapa minit kemudian kawan saya balik bilik…
Saya tanya dia ape yg terjadi kat surau…
Dia kata…
“td kat masjid besar pun ader org kena rasuk..ingatkn kat masjid dah selamat..kena rasuk jugak tau kocha…maklumla,masjid tu kan dekat tasik…lagilah ‘benda’ tu suka”,
jelas kawan saya…
“pastu ape jd dgn kwn2 kita yg dirasuk kat surau tu?korang wat aper kat situ?ustaz cakap aper?”, bertubi-tubi soalan saya lemparkan…x sabar punya pasal…

“tadi ader sorg muslimat ni buat hal…abg A pegang ibu jari kaki dia…abg A suruhh ‘dia’ keluar dr badan muslimat tu…tp ‘benda’ tu x nak…
pastu abg A tu cakap,
‘awak ni rambut panjang sgt kan…?’
Back to top Go down
stylo boyz
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 35
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : 'ingat Allah sentiasa'
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 67
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Thu 27 Aug 2009, 4:55 pm

mengerikan….pelajar2 lelaki yang pernah mendalami ilmu2 ghaib ni pun dtg tlg skali…sbb ustaz x larat nak handle sorang2..nasib baik ader jugak bdk2 laki yg terer bab2 gini….
Hari makin berlalu..masih belum sembuh…terutamanya bagi pelajar puteri yang keluarganya ada atau pernah ‘memelihara’..kuat kesannya..susah nak sembuh…kesianmelihat mereka…
Ader yang bercakap2 tak sedarkan diri…suara berubah2….macam suara lelaki…
Sampai satu malam…
Semua pelajar puteri dikumpulkan di surau…kecuali bg mereka yg lemah semangat dan sedang ber’cuti’,mereka dikehendaki berada di bangunan kuliyah,jauh dari kwsan asrama….
Aper lagi..saya pilih nak duk di bangunan kuliyah la kan..
Sempat juga saya mencapai botol air…air tu saya dan kawan2 dah baca ayat2 ma'thurat dan manzil….ustaz kami yang suruh buat..dia kata..air ma’thurat Kubra ni kuat….sbb tu ikhwah2 tak pernah kena kacau dgn ‘benda’ gini…
Semasa berada di dewan bangunan kuliyah,tetiba salah seorang kakak ni nak pengsan…slalunye kalau nak pengsan ni sebab ‘benda’ tu nak masuk dan buat hysteria…semua orang berkumpul kat akak tu…tepuk2 mukanya sebab x nak bg dia pengsan…alamak..buat hal kat sini pulak…ingatkan dah selamat…
Tetiba saya teringat kat air ma’thurat yg saya bawa..

Erm..boleh ke ni?? Was2 jugak..tapi kena yakin….hm..
Lepas selawat dan baca beberapa potong ayat yg saya blajar dr ayah saya…
Saya pun renjiskan kat muka akak tu..dan suh dia minum air tu…
Alhamdulillah..akak tu dh sedar sikit…so..pelajar2 puteri lain pun pimpin akak tu balik ke asrama dan berkumpul bersama pelajar2 puteri ‘sakit’ yg lain…
Huh…mcm2…
Selepas beberapa jam..kami diarahkan utk pulang ke asrama….dah baik ke???
Saya lalu di surau..teringin nak intai…
Tetiba….
“aaaaAaaaAAarrrghhh….!!!!”
Alamak…ader org menjerit…
Budak tu lari kuar dr surau…aper lagi…saya pecut lari naik atas la sebelum dia meracau…akak2 lain gi kejar dia…
Budak tu nak gi tasik…..hm…nape sape yg dihasut suka sgt gi tasik???
Mmg pusat tahfiz kami ni terkenal dgn tasik yg luas dan cantik….
Saya terus lari masuk bilik…
Beberapa minit kemudian kawan saya balik bilik…
Saya tanya dia ape yg terjadi kat surau…
Dia kata…
“td kat masjid besar pun ader org kena rasuk..ingatkn kat masjid dah selamat..kena rasuk jugak tau kocha…maklumla,masjid tu kan dekat tasik…lagilah ‘benda’ tu suka”,
jelas kawan saya…
“pastu ape jd dgn kwn2 kita yg dirasuk kat surau tu?korang wat aper kat situ?ustaz cakap aper?”, bertubi-tubi soalan saya lemparkan…x sabar punya pasal…

“tadi ader sorg muslimat ni buat hal…abg A pegang ibu jari kaki dia…abg A suruhh ‘dia’ keluar dr badan muslimat tu…tp ‘benda’ tu x nak…
pastu abg A tu cakap,
‘awak ni rambut panjang sgt kan…?’


BERSAMBUNG...
Back to top Go down
mayam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 56
Age : 20
Lokasi (Daerah) : selangor
Kata Hikmah: : cinta kepada-Nya kekal abadi
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 01/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Thu 27 Aug 2009, 9:23 pm

nak sambungannya
apa kaitan dgn rambut panjang?
leh lar kata seram gak
pale
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Thu 27 Aug 2009, 10:18 pm

seram larr...
Back to top Go down
stylo boyz
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 35
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : 'ingat Allah sentiasa'
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 67
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: sambungan citer...   Fri 28 Aug 2009, 4:29 pm

kocha tau aper muslimat tu jawab?dia kata…
‘maner abang tau ni..malulah saya…’
‘abang tau la…awak keluar ye dari badan muslimat ni…’
‘ok..nanti saya kuar…abang ni baik la…’
rupa2nya kocha….’benda’ tu betina…kesian plak tgk muslimat tu..dia maner sedar..bukan dia yg bercakap…’benda’ tu yg bercakap melalui badan dia” semangat kawan saya bercerita…
“tu baru sorang kocha..ader lg…yg muslimat sorg lagi plak..tetiba mengamuk..suara dia garau giler..takut saya dengar…meracau2 plak tu…dia kata..


aaahh…muslimat2 ni dah la suka buat bising…pasang radio kuat-kuat…tapi kalau mengaji tu slow2 jer!!!..tak pergi solat berjemaah kat masjid plak tu!!!...suka sembahyang lambat-lambat!!...kata hafal Quran, tapi makan maggi!!..ingat aku tak tau ker!!
malu tau kocha biler ‘benda’ tu cakap gitu…pastu ustaz tanya,
‘saper?boleh awak tunjuk??’
mase muslimat tu baru jer nak angkat tangan,tunjuk kat muslimat lain,tetiba ustaz kata,
‘tak payah lah tunjuk… tak baik ..’
huh..nasib baik kocha…kalu x..kantoi dgn ustaz...aku pun tak gi masjid…hehehe”
makin beria kawan saya bercerita..
hish..mcm tu skali…alim jugak ek jin tu…hehehehe…
nasib baik sayer tak ader kat surau tu..kalu tak..mesti jin tu dah tunjuk saya tak gi masjid…alah…biarlah….pompuan x wajib…asalkan saye solat jemaah dgn roommate..hehehe..ok gak aper….
“pastu aper jd?”soal saya lagi.
“pastu tetiba muslimat lain yg dirasuk plak bersuara…
‘malam esok aku nak buat hysteria SUPER punya….x apa..kalu ko ader banyak ustaz..aku boleh bawak beribu2 geng aku datang….kitorg nak buat hysteria ramai2…hahahahahaha!!!!!’
‘buatlah..kami tak takut….kami semua nak balik rumah’, jawab ustaz.
‘baliklah…kat sebelah kan ada asrama lelaki..kami gi la kat sebelah..hahaha!!”
jawab jin2 tu dgn yakinnya…
mak oi..melampau…habislah..badan saper plak yg akan jd mangsa???
Keesokan harinya…x sempat nak malam..pagi2 lagi dah ader mangsa2 baru…
Jin2 ni dah melampau..menipu….kata nak tunggu malam..naik meremang dah bulu roma…tengah2 tasmik(ulangkaji) al-Quran bersama ustazah , tetiba dgr muslimat menjerit2…aduss…
Aper lagi…kami semua diarahkan pulang untuk mengosongkan asrama pada hari itu dan pulang ke rumah masing2…
Sbb ustaz nak buat kerja2 ‘pembersihan’ asrama muslimat…
Aper lagi…kami semua pulang…
Tak ader saper yg sanggup tunggu lama2…
Banat yang sakit di ubati dan saper plg ‘kuat’ kena dihantar ke rumah ustaz Harun Din.
Sekembalinya kami selepas asrama dibersihkan, kami dapat tahu asrama lelaki dikacau…sebab asrama kami tiada penghuni….jin2 tersebut telah berpindah ke asrama lelaki…yg peliknya.. x ada yg kena hysteria…jin2 ni just main eletrik…banyak kali juga elektrik putus tgh2 malam…
Haaa...tu la...ustaz suruh semua balik..tapi bdk2 laki ni nak tunjuk berani..kan dh kena...
Semenjak dari itu…ramai pelajar2 muslimat dah rajin gi masjid….
Tak pasang radio dah…pasang kaset al-Quran jer…
Kalu sebelum ni segala jenama mee segera di kedai ustaz Muin slalu hbs stok, tp skarang…berlambak x habis..dah x berani makan dah..sebab ustaz kata…
Dlm mee segera tu ader ajinamoto…ajinamoto ni diperbuat dr serbuk tulang yg dimesin…so bila dimasak..jin2 ni bau tulang2 ni..jin2 ni suka la….sebab tu dia datang.
Hohoho…nasib baik saya ni mmg berpantang dgn mee segera sejak masuk pusat tahfiz ni…ader la jugak kalu dah x tahan tu..makan la jugak skali dlm satu semester…
Hm…kadang2 bagus jugak..mmg la takut bila behadapan dgn perkara2 sebegini..
Tapi kalu tak di ajar, mesti tak berubah jugak perangai pelajar2 ni…
Ye la…bumi tempat menghafal Al-Quran..tapi dah dimasuki dan diracuni dgn maksiat2 di dalam kawasan tersebut…
Kalau Allah nak bg balasan, bila2 jer air di tasik yg disangka tenang tu boleh jd mcm Tsunami tenggelamkan pusat tahfiz ni…Na'uzubillah….
Insaflah sahabat2….

TAMAT
Back to top Go down
anatahap_94
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 34
Age : 22
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : Love Allah more than anything, by that Allah will love you too
Kelas : 3 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 32
Reputation : 0
Registration date : 12/06/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Fri 28 Aug 2009, 5:25 pm

bestla citer nie..tp cam same jer dgn ape yg berlaku kat tahap..he3 bounce
Back to top Go down
atashi96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 82
Age : 20
Lokasi (Daerah) : TEmeRLuf
Kata Hikmah: : KNowING iS NoT enOUgH,wE MUst aPpLy.WiLLiNG iS noT EnOUgh wE MuST DO...
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2013
Points : 77
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Fri 28 Aug 2009, 6:19 pm

erk..
takot la..
xnk makan maggi la cmni..
huhu..
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Fri 28 Aug 2009, 6:37 pm

ye kerk berlaku kat tahap??????????tak pernah dengar pown.. .,
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sat 29 Aug 2009, 2:49 pm

cian mslmt tue..isk3
Back to top Go down
najwa_madeeha
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 25
Age : 21
Lokasi (Daerah) : raub
Kata Hikmah: : Jadikn sesuatu perkr yg dilakukn sbg sumber peroleh PAHALA
Kelas : 2 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2010
Points : 27
Reputation : 0
Registration date : 03/06/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sat 29 Aug 2009, 4:17 pm

mcm seram jer..
cbe pendekkn cite ny .. .
sbnrnyer malas nk bce,, lol! heh5
Back to top Go down
mayam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 56
Age : 20
Lokasi (Daerah) : selangor
Kata Hikmah: : cinta kepada-Nya kekal abadi
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 01/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sat 29 Aug 2009, 4:19 pm

seramnyer
nak berubahlah
nak gi masjid,x nak makan maggi n x nak pasang radio kuat2
affraid
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sat 29 Aug 2009, 4:55 pm

kalau ana ambil ni print pastu tampal dalam kelas bleh tak.. .,
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sat 29 Aug 2009, 10:48 pm

xnk r makan maggi...
Back to top Go down
pqahz_96
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Female Number of posts : 19
Age : 20
Lokasi (Daerah) : jerantut
Kata Hikmah: : masa akan terus berlalu &tidak akan tunggu tiap insan yang lalai &leka
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 15
Reputation : 0
Registration date : 05/09/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sun 06 Sep 2009, 11:34 am

ana dah insaf dan ana dah x nak makan maggi lah kat asrama.skang ni ana nak makan misedap pulak...insaf...insaf...insaf....
Back to top Go down
zul_1992
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 28
Age : 24
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : belajarlah dari pengalaman kerana pengalaman adalah pelajaran
Kelas : 3 Ibnu Taimiyyah
Tahun terakhir : 2007
Points : 28
Reputation : 0
Registration date : 21/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sun 06 Sep 2009, 1:05 pm

ana cam thu je pst tahfiz tue kat ne?
Back to top Go down
mayam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 56
Age : 20
Lokasi (Daerah) : selangor
Kata Hikmah: : cinta kepada-Nya kekal abadi
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 01/08/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Sun 06 Sep 2009, 9:27 pm

tahfiz kat mane agaknyer?
insaf lah
insya-allah
Back to top Go down
creative0111
Admin


Male Number of posts : 117
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Jengka, Maran
Kata Hikmah: : Mari sokong PRODUK MUSLIM!!! Joinlah HPA!
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 120
Reputation : 0
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: HISTERIA............   Tue 15 Sep 2009, 1:18 pm

bkn maahad tahfiz pahang ye...harap maklum...

_________________
- Administrator -
Back to top Go down
soul_addeen
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 58
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jengka
Kata Hikmah: : mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 28/11/2008

PostSubject: Re: HISTERIA............   Wed 16 Sep 2009, 6:59 pm

bkn dq....kan?
Back to top Go down
kuni_48
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 25
Age : 20
Lokasi (Daerah) : temerloh
Kata Hikmah: : don't be a kind kid
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2009
Points : 29
Reputation : 0
Registration date : 18/09/2009

PostSubject: Re: HISTERIA............   Fri 18 Sep 2009, 5:44 pm

seram giler citer ni !!!!!!!!!!!!!!!
kecut ati ana....
insaf....
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: HISTERIA............   Today at 8:03 am

Back to top Go down
 
HISTERIA............
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PERMATA TAHAP :: ISLAMIC CENTRE :: TaZkIRah-
Jump to: