PERMATA TAHAP
Sila login untuk dapat lebih manfaat.
PERMATA TAHAP

Sumber Manusia Kekasih Allah
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
MENU
Download
CHAT - AMARAN
MAAF!

Anda didapati belum log masuk ke laman forum ini.
Sila log masuk.

Jika anda belum mendaftar, sila daftar dengan klik menu REGISTER pada
menu di atas.

Latest topics
» 4 ORANG STUDENT TAHAP KE MAKTAB
by ana_iqs91 Tue 29 Jan 2013, 1:57 pm

» Belajar Bahasa Jepun
by yah n yad Mon 10 Dec 2012, 3:16 pm

» klau (sama-sama) dlm bahasa jepun apa yaa..?
by roshahzlieza mustapa Sun 16 Sep 2012, 9:35 am

» ingin tahu
by wunliQ Tue 14 Feb 2012, 4:08 pm

» KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2009
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:46 pm

» pekse nk dekat dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:39 pm

» kenal x nur farhana husna
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:30 pm

» Japanese! Japanese ! japanese !
by Misaki Yamada Sun 25 Sep 2011, 9:57 pm

» MOHON DIPERHATIKAN KESALAHAN DALAM PENULISAN AMIN DAN SALAM
by NurFirman Sun 15 May 2011, 3:39 pm

» kaitan antara perang dgn dajjal
by ana_iqs91 Wed 29 Dec 2010, 1:10 pm

» cinta kepada rasulullah?
by Anas Wed 01 Dec 2010, 3:57 pm

» masalah dengan pelayar
by Guest Tue 23 Nov 2010, 1:24 pm

» tntg hasan fikri yg baik
by pqahz_96 Sat 06 Nov 2010, 12:09 pm

» X-TAHAP YG DAH BERJAYA.. .,
by wadi Wed 01 Sep 2010, 1:32 pm

» cikgu paling berjasa???
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:12 pm

» palestin
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:04 pm

» Biasiswa untuk siapa-siapa yang nak masuk U nanti!!!!
by KitBiasiswa Mon 26 Jul 2010, 10:59 pm

» belakang blok baru ada hantu!!!!!!!!!!!!!
by raja macho Thu 24 Jun 2010, 5:09 pm

» LIFE OF TAHAP....PERMATATAHAP....ade bandingan?
by al-fateh93 Fri 11 Jun 2010, 4:47 pm

» teka teki zaman sekarang!!!!!!!!!!!!
by muslimah tahap Sun 06 Jun 2010, 5:43 pm

» Wanita Idaman Lelaki
by srikandi_2791 Sat 05 Jun 2010, 1:27 am

» The Arrivals-mesti tonton..!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 9:04 am

» Perlukah wanita tahu memasak !!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 8:53 am

» "Amani"
by mickzgurlz Sun 25 Apr 2010, 12:13 pm

» jauh dimata dekat dihati
by fiddeen Sat 24 Apr 2010, 3:00 pm

» DARI LEMBAYUNG BIAH SOLEHAH....
by muslimah besi Sun 18 Apr 2010, 5:01 pm

» cikgu zaini le
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:47 pm

» bola baling!!!!!!
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:31 pm

» pelajar tahap hilang title?
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:13 pm

» lelaki soleh.......
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 1:42 pm

PAUTAN TERPILIH

Share | 
 

 CINTA??????

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
stylo boyz
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 35
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : 'ingat Allah sentiasa'
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 67
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: CINTA??????   Sun 30 Aug 2009, 1:08 pm

KERANA CINTA AKU TINGGALKAAN CINTA

Sebenarnya sudah lama saya ingin kongsi kisah saya ini dgn sahabat-sahabat sekalian. Tapi , setiap kali laptop saya buka, jari ini jadi kaku untuk menulis. Tapi akhirnya saya nekadkan juga untuk menulis tentang ini. Hati saya bagai ditarik-tarik untuk menulis.Saya sudah tidak berdaya untuk pendam segalanya. Saya bimbang jika makin saya pendam,saya akan makin tersiksa dalam dunia saya sendiri. Doa saya semoga Allah ampuni saya atas segala apa yang saya lakukan ini. Apa yang akan saya coretkan ini adalah sekadar buat tatapan sahabat-sahabat sekalian. Ia adalah pengalaman saya sendiri. Ia hadir dari lubuk hati saya sendiri. Bukan fantasi atau rekaan semata. Saya tidak bermaksud untuk mengeluh apatah lagi mengingkari apa yang telah Allah tetapkan kepada saya.

Kisah ini saya ceritakan supaya apa yang saya lalui tidak berlalu begitu saja tanpa saya kongsi dan tanpa saya rekodkan sebagai panduan bagi diri saya untuk hari-hari kemudian. Ianya terjadi sewaktu saya berada dalam tahun 2 diploma dan si dia berada dalam tahun akhir diploma. Kebetulan kami belajar di tempat yg sama dan dalam jurusan yang sama di Bangi. Saya juga adalah seperti kalian semua. Manusia biasa yang punya fitrah untuk dicintai dan mencintai. Kamar hati saya ini sepi dan tidak pernah saya isikan dengan cahaya atau cinta dari mana-mana lelaki. Ianya suram dan sepi. Hinggalah akhirnya saya bertemu dengan seseorg.

Pertemuan saya dan dia terjadi sewaktu saya mengikuti aktiviti rehlah kelab. Itu pertemuan pertama. Tidak kenal pun, tapi perkenalan kami bermula hanya melalui sms dan demi Allah , saya ikhlas menghulurkan salam persahabatan padanya hanya kerana Allah. Tapi, semua yang terjadi telah ditakdirkan , dan saya tidak menduga akhirnya saya mula jatuh cinta dengan dirinya. Saya sendiri tidak sedar bila perasaan itu mula bercambah. Demi menjaga maruahnya , cukuplah kalau dia hanya dikenali sebagai “Mukhlis Sadiqy”. Gelaran itu saya sendiri yg berikan padanya kerana pada saya dia merupakan seorang sahabat yang ikhlas. Benarkah? Erm,hanya Allah dan dia saja yang tahu sejauh mana tahap keikhlasannya.

Perwatakannya sopan dan dia fasih berkata-kata, lebih-lebih lagi apabila melibatkan soal agama. Jalannya hanya menundukkan wajah. Dia seakan-akan takut untuk bertentang mata dengan wanita. Tindakannya itu wajar kerana dari mata segalanya boleh terjadi. Walaupun antara saya dan dia , kami tidak pernah bersua secara berhadapan, tapi setiap kali bicaranya melalui sms itu menambat hati saya. Saya senang berbicara soal-soal agama dengannya, Namun, iman saya mula goyah, taqwa mula merapuh, nafsu merasuk nurani suci, lalu hati tunduk pada bisikan syaitan nan keji. Hanya sms. Nampak macam baik kan? Tidak pernah berbicara secara berhadapan tapi hanya sms. Sesetengah orang akan berpendapat bahawa cara saya itu betul , tapi sebenarnya ia silap sama sekali. Dan saya akhirnya menyedari kesilapan itu.

BERSAMBUNG........
Back to top Go down
totally_gurlz
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Female Number of posts : 10
Age : 20
Lokasi (Daerah) : pAHanG
Kata Hikmah: : bE thE BEst mUSlImaH
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 10
Reputation : 0
Registration date : 29/08/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 30 Aug 2009, 1:14 pm

alah.. cpt la bg smbungannyer...............
Back to top Go down
najwa_madeeha
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 25
Age : 21
Lokasi (Daerah) : raub
Kata Hikmah: : Jadikn sesuatu perkr yg dilakukn sbg sumber peroleh PAHALA
Kelas : 2 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2010
Points : 27
Reputation : 0
Registration date : 03/06/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 30 Aug 2009, 1:21 pm

dlm kehidupn we need suspen tp jgn lla wat 0rg tertunnggu... lol!
Back to top Go down
mayam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 56
Age : 20
Lokasi (Daerah) : selangor
Kata Hikmah: : cinta kepada-Nya kekal abadi
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 01/08/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 30 Aug 2009, 8:10 pm

mana sambungannyer!!!!
cpy lar sikit
klo sms dgn lelaki adakah dikatakan berzina?
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 30 Aug 2009, 9:33 pm

apa sambungan nyer.. .,cepatlah excited nak dgr nieh.. .,he3 Very Happy
Back to top Go down
pqahz_96
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Female Number of posts : 19
Age : 20
Lokasi (Daerah) : jerantut
Kata Hikmah: : masa akan terus berlalu &tidak akan tunggu tiap insan yang lalai &leka
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 15
Reputation : 0
Registration date : 05/09/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sat 05 Sep 2009, 10:33 pm

aper lagi sambungan nyer ...cepatlah x sabarlah nak dengar excited sangat nie nak dengar nie citer nie bestlah.... affraid
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: CINTA??????   Sat 05 Sep 2009, 11:12 pm

salam alaik..

untuk pengetahian semua..sms ngan lelaki bagi berlainan jantina pada asalnya adalah harus...jika niat kita hanyalah untuk kerja..

tapi jika sekadar sesuka hati atau nak bergurau ngan lelaki..itu menjadi haram sbb kita dah melakukan zina hati...



wassalam


administrator
Back to top Go down
kldrift_karipap
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 68
Age : 20
Lokasi (Daerah) : kuantan
Kata Hikmah: : ALLAH! ALLAH! ALLAH!
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2015
Points : 64
Reputation : 0
Registration date : 19/08/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sat 05 Sep 2009, 11:42 pm

owh... bru fhm,,
Back to top Go down
hagemaru_dimple96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 30
Age : 20
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : ALLAH allwAys in my miNd!!!!!!
Kelas : 2 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2013
Points : 28
Reputation : 0
Registration date : 05/09/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 06 Sep 2009, 7:23 am

laa.... maNE smbungannyer....... CEPAT!!!! CEPAT!!!!! Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 06 Sep 2009, 10:04 am

ana penah melalui mende ni..fuh..
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 06 Sep 2009, 10:39 am

yeke??wah...kgsilar pengalaman dgn ana...
Back to top Go down
mayam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 56
Age : 20
Lokasi (Daerah) : selangor
Kata Hikmah: : cinta kepada-Nya kekal abadi
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 01/08/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 06 Sep 2009, 9:39 pm

baru ana fhm
klo ada niat yg baik brulah bleh sms ngan berlainan jantina

~arigato~
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 06 Sep 2009, 10:01 pm

tapi kalu kita buat benda tu tanpa kita tahu orang tu lelaki.. .,
apa hukumnya???
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: CINTA??????   Mon 07 Sep 2009, 10:14 am

emm..tu bergantung kepada..anti minah_idam.

tapi bagi ana,ana syor kan anti untuk tidak layan mane2 pemanggil yg tetiba je nak layan anti tanpa bgatu name dia,jantina dia dan latar belakang dia..

sbb ade kes dimane seorang budak dirogol oleh teman sms yg tidak diketahui latar belakangnya akibat suka main sms tanpa tau latar belakang teman sms dia tu..

wallahualam


administrator
Back to top Go down
hagemaru_dimple96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 30
Age : 20
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : ALLAH allwAys in my miNd!!!!!!
Kelas : 2 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2013
Points : 28
Reputation : 0
Registration date : 05/09/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Fri 18 Sep 2009, 11:09 am

teTApi KALAU orang Yang kiTA kenal,lelaki NAK tanye khabar SALAH ker????
Back to top Go down
soul_addeen
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 58
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jengka
Kata Hikmah: : mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 28/11/2008

PostSubject: Re: CINTA??????   Fri 18 Sep 2009, 1:41 pm

skadar bertanya khabar x salah... tp stiap kali berhubung dgn kaum yg brlwnn jenis ni, ltkkan ayat Allah-'dan jgnlah kamu mendekati zina' sbg guide, mgkin kamu x cakap, tp Allah Maha Tahu, ape yg ade dlm hati kamu, dan siapa yg lbih kenal soal hati melainkan Dia? renung2kan...slmt beramal
Back to top Go down
stylo boyz
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 35
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : 'ingat Allah sentiasa'
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 67
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Fri 18 Sep 2009, 4:43 pm

Sms itu sebenarnya hanya 1 alasan bagi saya. Ianya mungkin nampak agak
baik,walhal tujuannya tetap sama dan ianya tetap salah. Niat baik itu tidak
pernah menghalalkan cara. Yang batil tetap batil. Yang haq tetap haq. Allah
pernah berfirman :

“Dan (juga) kaum Ad dan Tsamud, dan sungguh telah nyata bagi kamu (kehancuran
mereka) dari (puing-puing) tempat tinggal mereka. Dan syaitan menjadikan mereka
memandang baik perbuatan-perbuatan mereka, lalu ia menghalangi mereka dari
jalan (Allah), sedangkan mereka adalah orang-orang yang berpandangan tajam.”
(Surah Al-Ankabut,29:38)

Kalau difahami ayat ni, sebenarnya apa yang berlaku pada saya ialah, syaitan
telah buat saya pandang baik pada perkara buruk yang saya lakukan. Memang pada
mulanya niat saya baik, tapi syaitan itu sangat licik. Dia akan sedaya upaya
buat saya terjerumus ke dalam kemaksiatan.

Matlamat baik saya itu tidak pernah menghalalkan cara saya. Selama hampir
setahun saya leka dengan perasaan ini sendiri, akhirnya saya menyedari
kesilapan yang telah saya lakukan ini. Saya terlalu asyik dengan cinta ini
sehingga saya terlupa pada Pemilik Cinta yang sebenar. Sungguh, saya rasa
terlampau berdosa dengan diri ini dan dengan dirinya sendiri. Saya telah
menjadi fitnah bagi dirinya , kerana sedikit sebanyak saya telah melalaikan
hatinya. Walaupun antara kami tidak pernah punya apa-apa yang istimewa , tapi
saya tahu yang saya telah banyak menyusahkan dan meresahkan hatinya.






Saya panjatkan kesyukuran kerana Allah swt mengurniakan hidayah-Nya pada saya
dan saya kembali menyedari kesilapan yang saya lakukan. Silap saya kerana punya
cinta ini dihati. Tidak seharusnya saya begitu mudah melafazkan cinta dan
meluahkan rindu. Saya seharusnya sedar pada siapa harus saya lafazkan cinta
itu..hanya utk Allah ,Pemilik Cinta Teragung dan rasul-Nya.

Terus-terang saya katakan yang saya jadi malu dengan diri saya sendiri, dengan
Allah dan dengan dia sekali. Kini , untuk kembali mencari keredhaan dari-Nya
saya tinggalkan cinta di hati saya ini,ia hanya untuk Allah. Itu sebenarnya
adalah jalan terbaik bagi saya.

Saya mengaku, saya sering kali terluka dan saya sebenarnya tidak kuat untuk
melakukan itu , tapi saya perlu lawan segala hasutan syaitan durjana ini untuk
mencapai keredhaan-Nya. Saya terpaksa berperang dengan hati dan perasaan saya
sendiri.

Sewaktu saya mentaddabur Al-Quran, ada satu ayat yang membuatkan saya berfikir
sejenak bahawa wajib bagi saya berperang dengan perasaan ini. Saya tidak boleh
beri kemenangan pada syaitan dalam peperangan ini. Surah Al-Baqarah, ayat 216:

”Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu
benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh
jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah
mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”

Kini , segala apa yang pernah ada kaitan antara saya dan dia telah saya simpan.
Gambarnya yang saya simpan secara curi-curi, dairi saya yang penuh dengan
catatan berkenaan dirinya, tudung pemberiannya dan semua sms nya yang saya
simpan dalam buku, saya simpan di dalam kotak. Hanya satu saja pemberiannya
yang saya pegang dan bawa kemana-mana saja , saya tidak tegar untuk menyimpan
pemberiannya yang itu di dalam kotak. Nak tahu apa?

TAFSIR AL-QURAN pemberian dari dia. Tafsir Al-Quran yg berwarna coklat itulah
yang banyak memuhasabah diri saya. Kerana Al-Quran itulah saya akhirnya sedar
akan segala kesilapan saya. Jadi, TIDAK MUNGKIN saya simpan dan ‘tutup’
Al-Quran itu untuk selama-lamanya.

Dia kini sudah tamat diplomanya di Bangi dan alhamdulillah saya sudah tidak
bertemu lagi dengannya. Dan dia pun sudah melangkah satu lagi fasa dalam proses
mencari ilmunya , dimana dia sudah menyambung ke peringkat degree di
Shah Alam. . tapi insyaAllah saya yakin dia bahagia sekarang kerana doa saya
untuknya sentiasa ada agar dia berada dalam naungan cinta Illahi. Apa yang
terjadi antara saya dan dia kini hanya kenangan. Bukanlah bermaksud saya
putuskan ikatan persahabatan yg terjalin antara kami ..tidak..!! Haram untukk
seorg muslim memutuskan silaturrahim dan menjauhi sahabatnya. Sampai kiamat pun
, dia tetap sahabat saya dunia dan akhirat. Tapi dia pernah menyatakan pada
saya bahawa ini yang terbaik dan saya terima dengan senang hati keputusannya
itu. Cuma saat ini biarlah hanya Allah di hati saya dan biarlah masa yg
tentukan siapa dia pada saya di masa hadapan.

"Jika seseorang hamba Allah menahan keinginannya dari sesuatu yang haram
(kerana Allah) maka Allah akan memberikan sesuatu yang diingininya itu mengikut
jalan yang halal"

Saya tahan keinginan di hati ini kerana saya yakin Allah akan kurniakan sesuatu
yang halal bagi saya. Semoga satu hari kelak saya akan berjumpa dengan “putera
agama” saya yang akan dapat menambahkan lagi cinta saya pada Illahi.
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Tue 10 Nov 2009, 9:24 pm

kalau kawan kita punya nombor tapi aweks or abang dia yg guna pastu sms at kita cakap yang dia tu kawan kita.. .,
apa hukumnya? ? ?
Back to top Go down
srikandi_2791
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 54
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Somewhere di bumi ALLAH,Pahang
Kata Hikmah: : Join me in KELAB PEMBURU CINTA ALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 86
Reputation : 0
Registration date : 09/12/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Wed 09 Dec 2009, 10:38 pm

" Dalam resah gelisah duniawi, kita geledah sejenak ghairah yang islami "

- Pyanhabib -
Back to top Go down
srikandi_2791
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 54
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Somewhere di bumi ALLAH,Pahang
Kata Hikmah: : Join me in KELAB PEMBURU CINTA ALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 86
Reputation : 0
Registration date : 09/12/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Wed 09 Dec 2009, 10:45 pm

Cinta tanpa syariat, adalah cinta yg dibutakan dgn rasa dan kejahilan. Cinta ini zahirnya nmpak asyik dan membuai.Hakikatnya, ia mnimbulkn dosa dan mruntuhkn iman.

Cinta itu hanya boleh disambut selepas brlangsungnya ijab kabul.Dan cinta itu perlu dimengerti dgn makna yg abadi.Apabila mncintai, bererti kita akn memimpn cinta kita dgn laras agama.Membawanya jauh dari kemurkaan ALLAH...dgn cara itu, seolah-olahnya kita menggenggam cinta itu sampai ke pintu syurga...dan abadi selamanya..


Last edited by srikandi_2791 on Sun 13 Dec 2009, 12:15 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
srikandi_2791
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 54
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Somewhere di bumi ALLAH,Pahang
Kata Hikmah: : Join me in KELAB PEMBURU CINTA ALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 86
Reputation : 0
Registration date : 09/12/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Thu 10 Dec 2009, 10:24 pm

Sesungguhnya...cinta itu adalah hakikat
Pelengkap nyawa dlm jasad
Fitrah manusia sejagat

~ dipetik dr Cinta Sang Ratu~
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Sat 12 Dec 2009, 10:42 pm

cinta???amat mahal takrifnya,itulah yang difitrahkan oleh ALLAH S.W.T kapada hambanya,cinta tertulis pada perkataan tetapi gagal dilihat pada zahirnya,kerana cinta adalah tanggungjawab di mana wujudnya kesetiaan dan kejujuran di dalamnya,ingat pada yang satu,jujur pada yang merindu dan rindulah pada yang menyanyangimu.cinta takkan dapat kalau tiada siapa yang memberi tapi kalau mencari biarlah pada yang sudi bukan pada yang simpati,kalau memberi biarlah pada yang baik yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Mon 14 Dec 2009, 8:02 pm

aceh.. .,aceh.. .,aceh.. .,
terer nyer lah kawan ana nie yerk.. .,
setau ana waktu duduk ngan ana x pernah pon sesaiko nie.. .,
hemmmmmm.. .,
da berubah da ke.. .,
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: CINTA??????   Mon 14 Dec 2009, 8:04 pm

oooo...entahlah dengan kawan awak nie dah berubah kotttt...doalah saye dah berubah yekkk..aminnnn
Back to top Go down
pqah
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 118
Age : 25
Lokasi (Daerah) : rawang,selangor
Kata Hikmah: : brgsiapa yg ingin dlpangkan rezekinya dan dimdhkn sgl ursannya, hndklah ia m'hbngkn sltrrhim
Kelas : 5 Ibnu Rusydi
Tahun terakhir : 2008
Points : 113
Reputation : 0
Registration date : 18/10/2008

PostSubject: Re: CINTA??????   Sat 26 Dec 2009, 5:08 pm

brcrite psl isu ni..trlalu bnyk rsenye..n mcm2 crite bole jd..smada ksudhan yg baik atau sbaliknye,trpulang pd ketentuan...yg pntg..jg diri kte dlu,slalu muhsbh blik,koreksi dr kite..adkh kite d lndsn yg bnar atau dah tsasar...andainye da tesasar,jgn rsau n bmbng..Allah maha pengmpun lg maha pnyayang..slgi bnywa,slgi tu la pntu taubat n cinta Allah trbuka utk hamba yg menginginkannya..anggpla tu 1 ujian buat kite untk jd insan yg lbh bek n mulia disisiNYA..insyaAllah..stkt 2 je yg ana mmpu tlis buat mse ni..
Back to top Go down
Assabir
Ahli biasa
Ahli biasa


Female Number of posts : 8
Age : 25
Lokasi (Daerah) : kl
Kata Hikmah: : setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya...........
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 6
Reputation : 0
Registration date : 28/11/2008

PostSubject: Re: CINTA??????   Sun 14 Feb 2010, 11:28 pm

Berpeganglah pada cinta yang satu, iaitu cinta pada Allah kerana cinta Allah tidak akan mengecewakan.................
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: CINTA??????   Today at 1:42 pm

Back to top Go down
 
CINTA??????
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PERMATA TAHAP :: ISLAMIC CENTRE :: TaZkIRah-
Jump to: