PERMATA TAHAP
Sila login untuk dapat lebih manfaat.
PERMATA TAHAP

Sumber Manusia Kekasih Allah
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
MENU
Download
CHAT - AMARAN
MAAF!

Anda didapati belum log masuk ke laman forum ini.
Sila log masuk.

Jika anda belum mendaftar, sila daftar dengan klik menu REGISTER pada
menu di atas.

Latest topics
» 4 ORANG STUDENT TAHAP KE MAKTAB
by ana_iqs91 Tue 29 Jan 2013, 1:57 pm

» Belajar Bahasa Jepun
by yah n yad Mon 10 Dec 2012, 3:16 pm

» klau (sama-sama) dlm bahasa jepun apa yaa..?
by roshahzlieza mustapa Sun 16 Sep 2012, 9:35 am

» ingin tahu
by wunliQ Tue 14 Feb 2012, 4:08 pm

» KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2009
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:46 pm

» pekse nk dekat dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:39 pm

» kenal x nur farhana husna
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:30 pm

» Japanese! Japanese ! japanese !
by Misaki Yamada Sun 25 Sep 2011, 9:57 pm

» MOHON DIPERHATIKAN KESALAHAN DALAM PENULISAN AMIN DAN SALAM
by NurFirman Sun 15 May 2011, 3:39 pm

» kaitan antara perang dgn dajjal
by ana_iqs91 Wed 29 Dec 2010, 1:10 pm

» cinta kepada rasulullah?
by Anas Wed 01 Dec 2010, 3:57 pm

» masalah dengan pelayar
by Guest Tue 23 Nov 2010, 1:24 pm

» tntg hasan fikri yg baik
by pqahz_96 Sat 06 Nov 2010, 12:09 pm

» X-TAHAP YG DAH BERJAYA.. .,
by wadi Wed 01 Sep 2010, 1:32 pm

» cikgu paling berjasa???
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:12 pm

» palestin
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:04 pm

» Biasiswa untuk siapa-siapa yang nak masuk U nanti!!!!
by KitBiasiswa Mon 26 Jul 2010, 10:59 pm

» belakang blok baru ada hantu!!!!!!!!!!!!!
by raja macho Thu 24 Jun 2010, 5:09 pm

» LIFE OF TAHAP....PERMATATAHAP....ade bandingan?
by al-fateh93 Fri 11 Jun 2010, 4:47 pm

» teka teki zaman sekarang!!!!!!!!!!!!
by muslimah tahap Sun 06 Jun 2010, 5:43 pm

» Wanita Idaman Lelaki
by srikandi_2791 Sat 05 Jun 2010, 1:27 am

» The Arrivals-mesti tonton..!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 9:04 am

» Perlukah wanita tahu memasak !!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 8:53 am

» "Amani"
by mickzgurlz Sun 25 Apr 2010, 12:13 pm

» jauh dimata dekat dihati
by fiddeen Sat 24 Apr 2010, 3:00 pm

» DARI LEMBAYUNG BIAH SOLEHAH....
by muslimah besi Sun 18 Apr 2010, 5:01 pm

» cikgu zaini le
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:47 pm

» bola baling!!!!!!
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:31 pm

» pelajar tahap hilang title?
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:13 pm

» lelaki soleh.......
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 1:42 pm

PAUTAN TERPILIH

Share | 
 

 luahan hati si suami

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
haruno sakura96
Ahli biasa
Ahli biasa


Female Number of posts : 9
Age : 20
Lokasi (Daerah) : pahang
Kata Hikmah: : AgAmA x pRnh mnGeceWakn ktE Tp kte YG mnGeCewaKn agAMa
Kelas : 1 Ibnu Taimiyyah
Tahun terakhir : 2013
Points : 34
Reputation : 0
Registration date : 28/08/2009

PostSubject: luahan hati si suami   Sat 26 Sep 2009, 1:25 am

Pasha adalah seorang isteri yang terlalu cemburu kerana Jejai iaitu
suaminya lebih banyak habiskan masa untuk menjaga kereta daripada
mejaganya, malah duit yang dibelanjakan untuk kereta lebih banyak
daripada untuknya sebagai isteri. Kerana sudah tidak tahan Pasha
bersemuka dengan Jejai untuk mendapatkan penjelasa.Pasha : “Apa kelebihan kereta abang Jejai itu, sampai Abang Jejai lebih memberikan perhatian kepadanya berbanding saya.”
Jejai : “Kerana, setiap kali aku melihat keretaku, aku merasakan kebahagiaan, dari luaran dan dalaman kelihatan begitu indah.”
Pasha : “Aku pun boleh”
Jejai : “Keretaku selalu melayan aku, seperti aku menjaganya”
Pasha : “Kalau kau menjaga aku dengan baik, aku juga akan menjaga kamu dengan baik..”
Jejai : “Ketika aku sedang gundah, aku pergi berjalan-jalan dengan keretaku, seakan-akan masalahku akan berkurang.”
Pasha : “Aku rasa, akupun boleh berusaha menjadi isteri yang seperti itu.”
Jejai : “Ya mungkin kau boleh lakukan semua tu, tapi ada satu
perkara yang tidak pernah dilakukan oleh keretaku, tapi kau selalu
melakukannya.”
Pasha : “Apa tu?”
Jejai : “keretaku tidak pernah mengeluh”
Back to top Go down
antibiotic
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 44
Age : 25
Lokasi (Daerah) : maran
Kata Hikmah: : Through Industry To Education:Moving Forward
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 47
Reputation : 0
Registration date : 24/09/2009

PostSubject: Re: luahan hati si suami   Sat 26 Sep 2009, 3:03 pm

so...pompuan xley la mgeluh ble kne soh ngan suami slagi xmlggar hukum syarak...kn2...
Back to top Go down
arifshah
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 28
Age : 22
Lokasi (Daerah) : Kerayong, Bera, Pahang
Kata Hikmah: : Amar Makruf Nahi Mungkar
Kelas : 3 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2015
Points : 49
Reputation : 0
Registration date : 18/09/2009

PostSubject: Re: luahan hati si suami   Sat 26 Sep 2009, 3:47 pm

herm...
x bley mgluh lah...
ekut je !!
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: luahan hati si suami   Sat 26 Sep 2009, 4:24 pm

Mengeluh...em...

kite tidak digalakkan mengeluh apabila ditimpa kesusahan atau cabaran..sebaliknya kite harus mengucap kalimah atau doa seperti...allahuakbar dan lain lain yg memuji allah.


cara ni sekaligus dpat menyejukkan hati kita..

isnyaalllah




administrator
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: luahan hati si suami   Sat 26 Sep 2009, 4:35 pm

ukhti haruno....

ana rasa anti tersalah letak ruangan ni..ruangan forum anti ni spatutnye kene letak kat bhgian santai bukan bahagian pendidikan.

jadi sila ubah forum anti ke bahagian santai secepat mungkin ye?




administrator
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: luahan hati si suami   Today at 7:32 pm

Back to top Go down
 
luahan hati si suami
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PERMATA TAHAP :: Santai :: Lawak-
Jump to: