PERMATA TAHAP
Sila login untuk dapat lebih manfaat.
PERMATA TAHAP

Sumber Manusia Kekasih Allah
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
MENU
Download
CHAT - AMARAN
MAAF!

Anda didapati belum log masuk ke laman forum ini.
Sila log masuk.

Jika anda belum mendaftar, sila daftar dengan klik menu REGISTER pada
menu di atas.

Latest topics
» 4 ORANG STUDENT TAHAP KE MAKTAB
by ana_iqs91 Tue 29 Jan 2013, 1:57 pm

» Belajar Bahasa Jepun
by yah n yad Mon 10 Dec 2012, 3:16 pm

» klau (sama-sama) dlm bahasa jepun apa yaa..?
by roshahzlieza mustapa Sun 16 Sep 2012, 9:35 am

» ingin tahu
by wunliQ Tue 14 Feb 2012, 4:08 pm

» KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2009
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:46 pm

» pekse nk dekat dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:39 pm

» kenal x nur farhana husna
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:30 pm

» Japanese! Japanese ! japanese !
by Misaki Yamada Sun 25 Sep 2011, 9:57 pm

» MOHON DIPERHATIKAN KESALAHAN DALAM PENULISAN AMIN DAN SALAM
by NurFirman Sun 15 May 2011, 3:39 pm

» kaitan antara perang dgn dajjal
by ana_iqs91 Wed 29 Dec 2010, 1:10 pm

» cinta kepada rasulullah?
by Anas Wed 01 Dec 2010, 3:57 pm

» masalah dengan pelayar
by Guest Tue 23 Nov 2010, 1:24 pm

» tntg hasan fikri yg baik
by pqahz_96 Sat 06 Nov 2010, 12:09 pm

» X-TAHAP YG DAH BERJAYA.. .,
by wadi Wed 01 Sep 2010, 1:32 pm

» cikgu paling berjasa???
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:12 pm

» palestin
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:04 pm

» Biasiswa untuk siapa-siapa yang nak masuk U nanti!!!!
by KitBiasiswa Mon 26 Jul 2010, 10:59 pm

» belakang blok baru ada hantu!!!!!!!!!!!!!
by raja macho Thu 24 Jun 2010, 5:09 pm

» LIFE OF TAHAP....PERMATATAHAP....ade bandingan?
by al-fateh93 Fri 11 Jun 2010, 4:47 pm

» teka teki zaman sekarang!!!!!!!!!!!!
by muslimah tahap Sun 06 Jun 2010, 5:43 pm

» Wanita Idaman Lelaki
by srikandi_2791 Sat 05 Jun 2010, 1:27 am

» The Arrivals-mesti tonton..!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 9:04 am

» Perlukah wanita tahu memasak !!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 8:53 am

» "Amani"
by mickzgurlz Sun 25 Apr 2010, 12:13 pm

» jauh dimata dekat dihati
by fiddeen Sat 24 Apr 2010, 3:00 pm

» DARI LEMBAYUNG BIAH SOLEHAH....
by muslimah besi Sun 18 Apr 2010, 5:01 pm

» cikgu zaini le
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:47 pm

» bola baling!!!!!!
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:31 pm

» pelajar tahap hilang title?
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:13 pm

» lelaki soleh.......
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 1:42 pm

PAUTAN TERPILIH

Share | 
 

 HUKUM TENTANG...............(1)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: HUKUM TENTANG...............(1)   Wed 18 Feb 2009, 12:01 pm

SOALAN:

..andai ada rakan-rakan non-muslim kita bertanya kepada kita, "mengapa Islam adalah agama yang terbaik,bukan kristian,yahudi,buddha dan lain-lain??sedangkan semua agama mengajar semua supaya bersatu,berkasih sayang sesama kita dan hal-hal lain yang baik??"....

JAWAPAN:

bro zakir naik (india) dan bro shah kirit (malaysia) pernah ajar mcmane nak jawab soalan2 mcmni..

kalau semua agama mengajak kepada melakukan benda2 yg baik, spt tidak mencuri, tidak berzina, tidak menderhaka, mengapa pilih islam??

idea ini merupakan aliran pemikiran daripada golongan plurisme, yg memperjuangkan bahawa agama ini semuanya sama..

Jawapan:

Agama Islam tidak sama dgn agama2 lain.. dalam memilih agama, ada beberapa aspek yg perlu diambil kira:

1) Konsep ketuhanan
Jika hendak memilih agama yg benar,lihatlah kpd konsep ketuhanan yg diajarkan oleh agama tersebut.. Islam, memperkenalkan konsep keesaan tuhan, sama ada dlm kuasa mencipta serta mentadbir (rububiyah) ataupun hak disembah (uluhiyyah).. berbeza dgn agama kristian yg memperkenalkan konsep triniti, dan agama hindu yg memperkenalkan konsep trimurthi..

2) Kitab
Jika hendak memilih agama yg benar,lihatlah kpd kitab yg menjadi pegangan agama tersebut.. Al-Quran diyakini sbg kitab teragung, dgn isi kandungan yg lengkap, bahasa yg indah, fakta sejarah dan sains yg tepat, dan cara penulisan yg sistematik.. Berbeza dgn kitab bible yg mengandungi byk contradictions, kesalahan fakta saintifik dan kelucahan isi kandungan..

Ini kesimpulan secara ringkas.. harap bermanfaat


Last edited by ana_daisu on Tue 03 Mar 2009, 11:18 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Wed 18 Feb 2009, 12:14 pm

Ini ada sedikit tambahan...


afro

Mari kita perhatikan bagaimana agama-agama lain dipesong dari konsep kesempurnaan Tuhan.

Buddha: Pengikut agama ini yang 'pandai-pandai' menyembah Buddha, sedangkan Buddha sendiri tidak mengaku Tuhan. Buddha mengajak manusia menjauhi dunia, sedangkan kita tahu manusia masih memerlukan dunia seperti untuk makan, berkahwin dan tidur. Buddha bukan Tuhan dan bukan satu agama, tetapi satu jalan untuk manusia yg 'penat' dengan dunia yang korup. Golongan yang memilih untuk bersama Buddha bukan yg mencari siapa Tuhan sebenar, tetapi satu alasan untuk lari dari tanggungjawab dan kehendak duniawi.

Hindu: Pada asalnya mereka percaya pada satu Tuhan, tetapi entah bagaimana hingga satu peringkat, mereka mencampuradukkan Tuhan dengan manusia. Percampuran konsep Tuhan dengan manusia secara logiknya tidak boleh diterima pakai kerana mencemar kesempurnaan Tuhan yang kita layak sembah.

Kristian: Lebih kurang sama hujahnya dengan Hindu. Percampuran kuasa Tuhan dengan roh manusia (Isa a.s) adalah mustahil untuk menjadikan kita percaya bahawa Tuhan yang sempurna adalah separuh manusia separuh Tuhan.

Yahudi: Mereka yang beragama Yahudi adalah yang berketurunan Yahudi sahaja. Konsep ketuhanan mereka sangat kompleks dan terbatas. Tak perlu huraian barangkali?

Kenapa kita mahukan Tuhan yang sempurna adalah Tuhan yang tidak ada serpihan manusia?

1. Manusia yang paling hebat, berkuasa, sempurna di dunia sekalipun tidak mempunyai ciri-ciri Tuhan. Mereka tidak mampu mencipta walau seekor lalat. Kalau diambil contoh Jesus, beliau tidak mampu mencipta apa-apa jika bukan dengan izin Tuhan. Mereka tidak mampu melawan 'kuasa alam' seperti tsunami, ribut, kilat, angin lintang dsb. Mereka pasti akan mati. Mereka tidak dapat mengawal dan menguruskan alam di luar kesedaran mereka. Ciri-ciri kelemahan manusia yang jelas ini sendiri menolak hujah bahwa manusia boleh menjadi sebahagian daripada Tuhan.

2. Berkuasanya manusia terlalu terbatas.Kalau setakat dapat menundukkan manusia untuk taat, atau menyeksa manusia lain jika mereka ingkar, atau mencabut nyawa manusia lain yang derhaka, atau memiliki harta dan kemewahan seluruh dunia tidak mencukupi untuk layak diangkat sebagai tuhan. Konsep berkuasa untuk sampai ke peringkat Tuhan adalah lebih daripada itu. Sebagai contohnya, manusia tidak mampu mengurus alam semesta, yang ghaib dan yang zahir, apatah lagi proses kompleks yang berlaku dalam tubuh manusia sendiri seperti kitaran darah, tenaga, homeostasis, pembentukan janin dsb. Ini sahaja sudah boleh menjadi bukti kenapa manusia tidak layak untuk menjadi serpihan Tuhan, serta untuk kita menolak idea bahawa agama-agama lain yang mengangkat manusia sebagai Tuhan adalah benar.

Oleh itu, kebenaran tauhid perlu yang teratas sebelum kita melihat kepada kebaikan seruan-seruan kebajikan setiap agama yang berbeza. Memang benar, agama lain mengajak kebaikan, tetapi mereka 'tertipu' dengan yang paling asas kenapa mereka memilih agama itu untuk mereka pegang. Secara logiknya, jika yang paling asas pun tidak benar, ia akan merosakkan yang berkaitan. Seperti pokok yang mempunyai akar yang menyerap racun, akhirnya akan mencacatkan batang, daun dan keseluruhan pokok.

If your friends ask again why Islam is the best religion above all, say that it is because we believe in One God, Allah SWT that has all the Power to control everything. The purity of our faith is the strongest reason why we chose Islam to be our way of lives. Furthermore, the purity of Islam is supported by the scientific evidences and also the complete truth of Holy Quran. There's no other reason we should choose other religions when what we have is already complete and the best. Hope this will be helpful.

Sila betulkan mana-mana yang salah. Jazakillah.


Last edited by ana_daisu on Thu 20 Aug 2009, 1:46 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
habida_aliban
Ahli biasa
Ahli biasa


Female Number of posts : 9
Age : 20
Lokasi (Daerah) : di bumi allah
Kata Hikmah: : persahabatan yang sejati memerlukan kejujuran dan kesetiaan dalam diri kita,jika ianya tiada tidak mungkin akan terbinanya satu persahabatn sejati
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 7
Reputation : 0
Registration date : 04/08/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Wed 19 Aug 2009, 5:49 pm

apakah hukumnya apabila seorang muslimat mencintai seorang muslimat? ? ? ? ?
Back to top Go down
mayam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 56
Age : 20
Lokasi (Daerah) : selangor
Kata Hikmah: : cinta kepada-Nya kekal abadi
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 01/08/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Wed 19 Aug 2009, 6:01 pm

hukumnya haram
dan berdosa
itu blh d'katakan sebagai lesbian
(I think so)
Back to top Go down
anatahap_94
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 34
Age : 22
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : Love Allah more than anything, by that Allah will love you too
Kelas : 3 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 32
Reputation : 0
Registration date : 12/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Wed 19 Aug 2009, 7:12 pm

well i thought so too, maybe your right mayam, pd pendapat ana mmg bedose klu atas dasar nafsu,yg membuatkan seseorang itu sentiasa terbyg kan si muslimat tu,tp klu mengagumi maybe tak pe sbb atas dasar mencontohi sesuatu yg baik..so saudari betulkan lah niat anti tu dan anti kene sedarkan diri anti ttg fitrah yg ditentukan Allah...
Back to top Go down
pqah
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 118
Age : 25
Lokasi (Daerah) : rawang,selangor
Kata Hikmah: : brgsiapa yg ingin dlpangkan rezekinya dan dimdhkn sgl ursannya, hndklah ia m'hbngkn sltrrhim
Kelas : 5 Ibnu Rusydi
Tahun terakhir : 2008
Points : 113
Reputation : 0
Registration date : 18/10/2008

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Thu 20 Aug 2009, 3:57 pm

kalo cntakn sesme jns..ukhwah fillah..insyaALLAH..its btter thn u love smeone tht's non muhrim wth u..pe2 pon..kalo nk wat pe2..niat kne btol..lillahitaala..
Back to top Go down
atashi96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 82
Age : 20
Lokasi (Daerah) : TEmeRLuf
Kata Hikmah: : KNowING iS NoT enOUgH,wE MUst aPpLy.WiLLiNG iS noT EnOUgh wE MuST DO...
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2013
Points : 77
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Thu 20 Aug 2009, 11:25 pm

erk...ade ke dak tahap cm tu...harap2 tidak la...kte kan skolah agme... Wink
Back to top Go down
stylo boyz
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 35
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : 'ingat Allah sentiasa'
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2011
Points : 67
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Fri 21 Aug 2009, 12:14 am

btol2
ana sokong ktew atashi96
ktew kan sekolah agame..so tinggalkan la perbuatan terkutuk tu
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Fri 21 Aug 2009, 2:33 pm

mencintai dan menyayangi lain.mencintai hanyalah layak untuk suami atau isteri sahaja.menyayangi kita boleh sayang sume orang tak kira laki atau perempuan. jika perkara ini berlaku di tahap harap dapat ubah dengan cara yang baik
Back to top Go down
anatahap_94
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 34
Age : 22
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : Love Allah more than anything, by that Allah will love you too
Kelas : 3 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 32
Reputation : 0
Registration date : 12/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Sat 22 Aug 2009, 7:09 pm

betol3 Razz
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Thu 27 Aug 2009, 10:48 pm

kalu ada lah budak sekolah kita yang mencintai wanita tak pe.. .,tapi jangan terlalu ikutkan nafsu.. .,
Back to top Go down
habida_aliban
Ahli biasa
Ahli biasa


Female Number of posts : 9
Age : 20
Lokasi (Daerah) : di bumi allah
Kata Hikmah: : persahabatan yang sejati memerlukan kejujuran dan kesetiaan dalam diri kita,jika ianya tiada tidak mungkin akan terbinanya satu persahabatn sejati
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 7
Reputation : 0
Registration date : 04/08/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Sep 2009, 10:46 am

oooooo.. .,mcm 2 ke
Back to top Go down
soul_addeen
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 58
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jengka
Kata Hikmah: : mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 28/11/2008

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Thu 24 Sep 2009, 9:56 pm

saling mncintai kerana Allah,apa salahnya? malahan dpt barakah n mardhatillah...tapi...klu dh cinta krn nfsu...x kire r from mslimat to muslimat ke, from muslimin to muslimat n sbaliknye (lagi lah nyer)...I pd U, ANA pd ENTI, ustz pd ustzh....... that one msing2 bleh pk r kan?
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Thu 24 Sep 2009, 10:04 pm

kalu bagi seorang adik kepada seorang kakak????
Back to top Go down
kuni_48
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 25
Age : 20
Lokasi (Daerah) : temerloh
Kata Hikmah: : don't be a kind kid
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2009
Points : 29
Reputation : 0
Registration date : 18/09/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Fri 25 Sep 2009, 3:05 pm

cam ne 2..?????
Back to top Go down
nazmi



Male Number of posts : 1
Age : 20
Lokasi (Daerah) : raub
Kata Hikmah: : islam will unite us all
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2013
Points : -1
Reputation : 0
Registration date : 18/08/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Fri 25 Sep 2009, 4:43 pm

Rasanya bleh sbb adik beradik...
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Fri 25 Sep 2009, 6:16 pm

kalu seorg adik lelaki yg ada dua jantina kepada abgnyer????
Back to top Go down
ianrush21
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 42
Age : 24
Lokasi (Daerah) : Lepih
Kata Hikmah: : kalau iman itu enjin manusia, taqwa pelincirnya
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2009
Points : 50
Reputation : 1
Registration date : 03/07/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Fri 25 Sep 2009, 6:17 pm

teringat kat hadis nabi s.a.w,

antara 7 golongan yg mndpt naungan Allah pd hari yg xde naungan lain slain naunganNya, iaitu 2 org yg bertemu dan berpisah kerana Allah dan berkasih keranaNya jua...

berkasih dan bercinta tu x smestinya peluk2, cium2, buat mende x senonoh dsb...kasih tu satu mende yg sgt abstrak....sebab kasih itu bukannya kuantiti fizik....x boleh ukur maaa

cthnya, kasih kpd sorg ayah x kan sama dgn kasih kita pd lelaki lain....pernah ke kalian terasa nak bercinta ngan ayah sendiri? ada ke rase bernafsu kalau salam abang or kakak?(kalau ada nauzubillah min zalik)

kena paham bercinta tu kerana apa....apa salahnya bercinta?seorang isteri kepada suami, seorang anak mencintai ibu bapanya, cinta adik kpd kakaknya, cinta ibu kpd anaknya...semurni2 cinta pula ialah kpd Allah dan rasul

cuba kita ingat zaman nabi... abu bakar as siddiq sangat cinta pada nabi Muhammad dan nabi pun sgt kasihkan abu bakar. saidina abu bakar tu lelaki, nabi pun lelaki kan? adakah salah begitu? anda semua boleh jwb sndiri. perkara ni bolehlah diqiaskan kpd perempuan juga.

yg menjadi mslh, apabila bercinta dan berkasih tak bertempat....(sori ter'emo' sket mase tulih reply ni)
Back to top Go down
anatahap_94
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 34
Age : 22
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : Love Allah more than anything, by that Allah will love you too
Kelas : 3 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 32
Reputation : 0
Registration date : 12/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Fri 25 Sep 2009, 6:55 pm

OOOOOOOO..
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Dec 2009, 11:53 am

hmmmmm,skunk smua owg dah taw tentang konsep2 camneh..harap2 jangan ada slah fhem lagi tentang bende2 camneh yekk...law ada yang mcm2 pas neh soal selidik dulu yekkk jgn nak trus terjah je yekkk...cian kat owg 2 jd mangsa...harap ad manfaatnya..
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Dec 2009, 8:14 pm

haaa.. .,
btol tue.. .,
jgn main tuduh je kalau ada mcm nieh.. .,
sian kat orang yang kena tuduh tu.. .,
tak pasal2 pahala org tu bertambah.. .,
korang yang tambah dosa(org yg membuat tuduhan)
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Dec 2009, 8:50 pm

saya sokong minah_idam...
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Dec 2009, 9:06 pm

yup.. .,
huhuhu.. .,
anti nie btol2 shbt sejati.. .,
huhuhu.. .,
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Dec 2009, 9:08 pm

tengok ar saper neh..
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Dec 2009, 9:18 pm

huhuhu.. .,
die dah stert perasan dah. .,
Back to top Go down
nnsh_cartoon network
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 33
Age : 20
Lokasi (Daerah) : malaysia
Kata Hikmah: : berilah cinta kita pada yang sudi bukan pada yang simpati dan kalau memberi biarlah pada yang baik hati bukan pada yang berhati budi...
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 33
Reputation : 0
Registration date : 11/12/2009

PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Tue 15 Dec 2009, 10:11 pm

bkn perasan namenye tp perasaan...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: HUKUM TENTANG...............(1)   Today at 7:33 pm

Back to top Go down
 
HUKUM TENTANG...............(1)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PERMATA TAHAP :: ISLAMIC CENTRE :: HUKUM-HAKAM-
Jump to: