PERMATA TAHAP
Sila login untuk dapat lebih manfaat.
PERMATA TAHAP

Sumber Manusia Kekasih Allah
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
MENU
Download
CHAT - AMARAN
MAAF!

Anda didapati belum log masuk ke laman forum ini.
Sila log masuk.

Jika anda belum mendaftar, sila daftar dengan klik menu REGISTER pada
menu di atas.

Latest topics
» 4 ORANG STUDENT TAHAP KE MAKTAB
by ana_iqs91 Tue 29 Jan 2013, 1:57 pm

» Belajar Bahasa Jepun
by yah n yad Mon 10 Dec 2012, 3:16 pm

» klau (sama-sama) dlm bahasa jepun apa yaa..?
by roshahzlieza mustapa Sun 16 Sep 2012, 9:35 am

» ingin tahu
by wunliQ Tue 14 Feb 2012, 4:08 pm

» KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2009
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:46 pm

» pekse nk dekat dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:39 pm

» kenal x nur farhana husna
by cikgu syahrul Fri 13 Jan 2012, 4:30 pm

» Japanese! Japanese ! japanese !
by Misaki Yamada Sun 25 Sep 2011, 9:57 pm

» MOHON DIPERHATIKAN KESALAHAN DALAM PENULISAN AMIN DAN SALAM
by NurFirman Sun 15 May 2011, 3:39 pm

» kaitan antara perang dgn dajjal
by ana_iqs91 Wed 29 Dec 2010, 1:10 pm

» cinta kepada rasulullah?
by Anas Wed 01 Dec 2010, 3:57 pm

» masalah dengan pelayar
by Guest Tue 23 Nov 2010, 1:24 pm

» tntg hasan fikri yg baik
by pqahz_96 Sat 06 Nov 2010, 12:09 pm

» X-TAHAP YG DAH BERJAYA.. .,
by wadi Wed 01 Sep 2010, 1:32 pm

» cikgu paling berjasa???
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:12 pm

» palestin
by wadi Wed 25 Aug 2010, 1:04 pm

» Biasiswa untuk siapa-siapa yang nak masuk U nanti!!!!
by KitBiasiswa Mon 26 Jul 2010, 10:59 pm

» belakang blok baru ada hantu!!!!!!!!!!!!!
by raja macho Thu 24 Jun 2010, 5:09 pm

» LIFE OF TAHAP....PERMATATAHAP....ade bandingan?
by al-fateh93 Fri 11 Jun 2010, 4:47 pm

» teka teki zaman sekarang!!!!!!!!!!!!
by muslimah tahap Sun 06 Jun 2010, 5:43 pm

» Wanita Idaman Lelaki
by srikandi_2791 Sat 05 Jun 2010, 1:27 am

» The Arrivals-mesti tonton..!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 9:04 am

» Perlukah wanita tahu memasak !!
by fiddeen Tue 18 May 2010, 8:53 am

» "Amani"
by mickzgurlz Sun 25 Apr 2010, 12:13 pm

» jauh dimata dekat dihati
by fiddeen Sat 24 Apr 2010, 3:00 pm

» DARI LEMBAYUNG BIAH SOLEHAH....
by muslimah besi Sun 18 Apr 2010, 5:01 pm

» cikgu zaini le
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:47 pm

» bola baling!!!!!!
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:31 pm

» pelajar tahap hilang title?
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 2:13 pm

» lelaki soleh.......
by duan ismi Sun 18 Apr 2010, 1:42 pm

PAUTAN TERPILIH

Share | 
 

 :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Thu 05 Mar 2009, 1:20 pm

::KETAHUILAH PARA SAHABAT::
Cara pemakaian wanita kebelakangan ini amat membimbangkan..antara nye..:

1. Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah ?kegebuan? leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang ?gebu? itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?

4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai ?kain koyak? pula. Apabila berjalan, terserlahlah ?kegebuan? betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.

5. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!

6. Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.

7. Ada perempuan bertudung, ?merendek? pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.


Syahwat Lelaki

Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan perempuan tidak memahaminya.

Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.

Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali.

Seorang rakan saya memberitahu, satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini sudah semula jadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.

Itu normal. Jadi untuk selamat dunia akhirat, lelaki dan perempuan wajib jaga aurat masing-masing. Ikut saranan al-Quran dan hadis. Tafsiran ajaran al-Quran dan hadis disampaikan oleh ilmuan agama seperti khatib Jumaat itu.

Lelaki dan perempuan ikut saja panduan al-Quran dan hadis jika mahu selamat.

Jangan mahu dibantah hukum-hakam agama.
HENDAK SERIBU DAYA..TAKNAK SERIBU DALIH.....

PANDAI-PANDAI LAH NANTI MENJAWAB DAN BERDALIH DIHADAPAN ALLAH....Tak takut ker???

Saya perhatikan sekarang ini ramai perempuan bertudung. Alhamdulillah. Tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapi tidak menutup bahagian sensitif.

Lepas tu, disalahkan pula lelaki mata keranjang...Lelaki buaya darat...Lelaki mengganggu..Lelaki sexual harashment.....Sape suruh buat-buat suara manja?? Sape suruh ??? Sapa suruh telanjang dikhalayak ramai??? Akhir zaman, wanita berpakaian, tetapi hakikatnya mereka berbogel....Sape yang cakap tu?? :#)

wallahua'lam
[/size]


Last edited by ana_daisu on Sat 03 Oct 2009, 3:20 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 17 Apr 2009, 11:23 pm

rendeer ana ade sdkt kekompyusan sket..klu la kan kite dah pakai tdg labh n dah ttp aurat niee,tp melalui klt mka n tgn kte mnmpakkn 'kegebuan' kte perlu ke kita pkai purdah n srg tgn????? Arrow Rolling Eyes
Back to top Go down
pmr cand
Guest



PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Thu 14 May 2009, 12:52 pm

tul skang dak TAHAP pun dh berani pake baju yg x tutup orat.pake baju batik tahap tp tudung biasa je.......
Back to top Go down
creative0111
Admin


Male Number of posts : 117
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Jengka, Maran
Kata Hikmah: : Mari sokong PRODUK MUSLIM!!! Joinlah HPA!
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 120
Reputation : 0
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 15 May 2009, 10:12 pm

Ni kat khalayak ke dalam aspuri shj? Mintak2 la apa yang "pmr cand" bagitau tu dalam aspuri je... Kalau orang belajar agama pun dah gitu, macamana agaknya orang yang tak pernah kenal aurat? Moga kita terhindar dari murka Allah.

_________________
- Administrator -
Back to top Go down
soul_addeen
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 58
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jengka
Kata Hikmah: : mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 51
Reputation : 0
Registration date : 28/11/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 29 May 2009, 8:16 pm

salam...kepada yg menanyakan mngenai prdah tadi... hukum brprdah pd dasarnya harus...namun kalau mrasakan pakai prdah tu perlu...yakni nak mnjaga kslmtn xde salahnye pakai prdah. ikut waqi'la... klu pi jln2 kt bndr2 bsr sorang2/ngan kwn2, better pakai tp kalau ngan fmly or tmpt2 yg insyaAllah tjaga cthnya tahap.... x prlu. ni pndgn ana stkt ilmu yg ade. nk lg jelas bleh tny kt ustz/ustzh. depa lg arif. k? salam mujahadah...
Back to top Go down
creative0111
Admin


Male Number of posts : 117
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Jengka, Maran
Kata Hikmah: : Mari sokong PRODUK MUSLIM!!! Joinlah HPA!
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 120
Reputation : 0
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sun 31 May 2009, 2:38 pm

Ana setuju ngan soul_addeen

_________________
- Administrator -
Back to top Go down
CH
Guest



PostSubject: PURDAH   Tue 02 Jun 2009, 6:46 pm

Kalau tak cantik, rasa-rasanya, perlu pakai purdah juga ke??? Question
Back to top Go down
AKU
Guest



PostSubject: sukan   Tue 02 Jun 2009, 6:54 pm

ALHAMDULILLAH, nampaknya semua masih peka dengan hal2 macam ni.
Apa pandangan tentang muslimat yang:
1) Bersukan di khalayak muslimin
2) Bersukan tak pakai tudung labuh
3) Bersukan tak pakai T shirt labuh

Minta dengan ilmu yang ALLAH anugerahkan, bagi sedikit pandangan.
Semoga semua yang kita lakukan ini dilimpahi redha ALLAH
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Wed 03 Jun 2009, 1:44 pm

Preview
Subject: Wed Jun 03, 2009 12:42 pm
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"><tr><td>
syukran al-akh 'AKU'...


Pada pendapat ana...bagi soalan 1

1.Bersukan
di khalayak ramai hukumnya adalah harus,tapi hukumnya boleh bertukar
mungkin disebabkan penonton yg melihatnya adalah bukan muhrim dan ada
muslimin.Jadi secara automatiknya,ianya adalah haram/makruh disebabkan
tubuh muslimat boleh dilihat pergerakannye walaupun berpakaian labuh.

2.Bersukan
x pakai tudung labuh:Ini nak kate pakai tudung tiga segi la ni?ini
lagilah berbahaya sebab boleh menampakkan tubuh badan yg tidak di
lindung,dan ada kemungkinan ade rambut yg terkeluar sedikit diantara
celah tudung,sebab tudung yg dipakai tu pendek.Sedangkan pakai tudung
labuh pun masih terlihat lagi tubuh badan,aptah lagi memakai tudung
pendek.Bagi pendapat ana,tidak boleh.(Hak ni ana x berani bagi
hukum,kene tanye ustaz)

3.Bersukan x pakai T-shirt labuh:SAMA je
ngan soalan dua tadi,kite x leh wat perkara yg mampu membangkitkan hawa
nafsu seseorang,hatta muslimat sekalipun.sebab ,seperti yg kite sedia
maklumkan,pompuan memang adalah fitnah.Jadi,bagi sesiapa yg ingin
mewakili sekolah tu,tolong minta pelepasan untuk sertai apa2 jua sukan
untuk muslimat.Kalau setakat Bola jaring tu,leh la trima,tapi kalau dah
sampai berlari 100 meter,em pikir la sendiri.Hukum Allah itu
tetap,tidak boleh diubah-ubah.

Wallah'ualam</td><td style="vertical-align: top;">
</td><td style="vertical-align: top;">
</td></tr></table>
Back to top Go down
OPAH
Guest



PostSubject: OPAH setuju benor!!!   Wed 03 Jun 2009, 3:19 pm

SALAM SELAMAT PETANG! Smile
Ni cucu2 semua ni dah solat ke belum?
kalau belum...pegi solat cepat!!
OPAH setuju benor lah dengan pendapat 'ana_daisu' tu. baguih cucu opah ni. Bab sukan-sukan untuk muslimat ni, elok benor le kita ambil berat sikit. Apa orang slalu dok kata tu? CAKNA? ye la tu gamoknya. Bukan apa, OPAH ni bukanlah nak menghalang muslimat ni bersukan, beriadah menyihatkan badan, tapi bersukan untuk pertandingan ni, tidak perlulah rasanya, bukan apa, tengah-tengah syok sukan tu, bukannya kita sedar, tudung terselak ke, ternampak bentuk badan ke, tak ke rugi kita ni sebagai perempuan? tak gitu? Kalau setakat nak sijil tu, tak berbaloilah OPAH rasa untuk buat benda2 macam tu. Bagi OPAH lah, sebagai seorang perempuan yang telah mengucap dua kalimah syahadah, meyakini bahawa ALLAH itu MAHA ESA, dan RASULULLAH pesuruhNYA, adalah patut kita ni menjaga diri dan kehormatan sebaiknya, jangan lakukan perkara-perkara yang kurang patut dan menarik perhatian lelaki. Cucu2 yang dekat TAHAP, berjuanglah sama2 agar muslimatnya sentiasa terjaga, tak goyah dipukul arus ganas kemodenan.
Minta maaflah ye, kalau OPAH tercelupar dan buat cucu2 terasa, tapi inilah pandangan telus dari OPAH, seorang hamba ALLAH yang hina...
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Thu 04 Jun 2009, 4:06 pm

salam OPAH..

opah ni dari tahap ke?

umur dah cecah 90 ka?
Back to top Go down
OPAH
Guest



PostSubject: Buat cucu2 semua   Thu 04 Jun 2009, 7:36 pm

SALAM SELAMAT PETANG!
Ni cucu2 semua udoh solat ke belum? kalau belum, pergi solat dulu!
OPAH ni dari TAHAP juga...
Umor tu idak le tua mana...
OPAH ni anak 'pasca merdeka' lah katakan...
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 05 Jun 2009, 12:01 pm

emm..nape jadi guest je?

x nak daftar ke opah?
Back to top Go down
OPAH
Guest



PostSubject: DHUHAA   Fri 05 Jun 2009, 12:44 pm

SALAM SELAMAT PAGI!
Ni cucu2 semua dah solat sunat Dhuhaa ke belum?
Kalau boleh, buatlah..., agar diri lebih dekat dengan Yang Maha Pemurah..
Smile Smile Smile
OPAH ni bukannya apa, maleh la nak register2 ni,
OPAH ni sebenornya bukan suka sangat nak mengadap komputer ni,
apatah lg nak xplore sana, xplore sini..
ni pun mujur le ada permataTAHAP, barulah rajin tangan opah menaip kekunci di papan komputer yang telah lama tidak digunakan ini..
Nak register ni...
maleh le OPAH..
cukuplah sekadar menjadi tetamu...
Lg satu, OPAH maleh nak ngisi maklumat peribadi..
Nanti orang kenal OPAH...
Segah la pulak rasanya nak bg pendapat.
Kalau nak tipu maklumat, berdosa pulak nanti.
Itu je lah ye sebabnya, menjawab kemusykilan cucu 'ana_daisu'..
Back to top Go down
Im Human
Admin


Male Number of posts : 227
Age : 25
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : BARA'BARA'ALLAH2,JUA'JUA' YA' LAMUALLAH..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 272
Reputation : 3
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 05 Jun 2009, 4:17 pm

opah ni macam budak umur 17-16 je...

x pe lah..selagi niat kite untuk berdakwah..insyaallah..
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 01 Aug 2009, 12:53 pm

pasal purdah tu kan...ana ade tnyr kat sorang akak ni..dye ckp purdah ni besenyer dipkai oleh popuan yg cantik jew sbb tkot timbul fitnah...sbb penah trjd mse zamn rasullah dlu,shbt nabi ske sgt kat sorng pompuan ni,jd kne lar pakai purdah utk elak fitnah...

jd klo mke x cantik xyah nk pkai sbb sebaik-baik pakaian kt ialah smse kt solat... Question
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 21 Aug 2009, 3:02 pm

betul ana setuju dengan pendapat nuratikah96.sebaik-baik pakaian ialah kain sembahyang.sebab kita wanita meninggal nanti pakai kain sembahyang juga
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 21 Aug 2009, 3:46 pm

thx....stuju dgn pendpt ana...
Back to top Go down
atashi96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 82
Age : 20
Lokasi (Daerah) : TEmeRLuf
Kata Hikmah: : KNowING iS NoT enOUgH,wE MUst aPpLy.WiLLiNG iS noT EnOUgh wE MuST DO...
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2013
Points : 77
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 21 Aug 2009, 10:07 pm

tu ler..tp kan,ana ske sgt tgk owg pki purdah..nmpk cntik sgt..tringin gak nk pki..ihiks.. flower
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 21 Aug 2009, 10:26 pm

nt kt pakai purdah sme2 ek..lps kuar skul..
Back to top Go down
kldrift_karipap
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 68
Age : 20
Lokasi (Daerah) : kuantan
Kata Hikmah: : ALLAH! ALLAH! ALLAH!
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2015
Points : 64
Reputation : 0
Registration date : 19/08/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 22 Aug 2009, 12:39 pm

ana nk join...
Back to top Go down
creative0111
Admin


Male Number of posts : 117
Age : 25
Lokasi (Daerah) : Jengka, Maran
Kata Hikmah: : Mari sokong PRODUK MUSLIM!!! Joinlah HPA!
Kelas : 5 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2008
Points : 120
Reputation : 0
Registration date : 10/08/2008

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 22 Aug 2009, 3:58 pm

Purdah..?
Not bad...betul pendapat nuratikah96 tu...

Xperlu tunggu lepas skul baru nak pakai...

Secara praktikalnya, pakai kalau kita gi rombongan dengan sekolah atau keluar bandar antara langkah termudah untuk kick-start.

Sebab? Kita bersama pelajar2 agama, jadi x segan sangat mula2 nak pakai kat bandar. Berbanding apabila kita nak istiqamah secara sendiri di luar, agak susah.
Apapun tanya pendapat ustaz untuk bentuk suasana pelajar pakai purdah ni..

Ni pendapat ana... Tempat ana ramai gak yang pakai. Alhamdulillah...

_________________
- Administrator -
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 22 Aug 2009, 10:40 pm

mkaseh creature...ana xtau cane nk tnyr ustaz..ana di junior lg kat tahap...
Back to top Go down
imtiaz



Female Number of posts : 1
Age : 21
Lokasi (Daerah) : temerlurve
Kata Hikmah: : kita sntiasa muda utk mlakukn dosa tp tdk prnh tua utk brtaubat
Kelas : 2 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2012
Points : 1
Reputation : 0
Registration date : 23/09/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Wed 23 Sep 2009, 9:24 pm

Ana penah terbaca artikel mengenai jemaah masturat..
muslimat yang pkai purdah,,nur di wajah 70 kali lebih cantik dpd muslimat
yang x pkai purdah..
Ana penah jumpa di sri ptaling muslimat yang tutup seluruh tubuhnya termasuk tangan dan
matanya...tetapi di matanya masih boleh melihat kerana kain yang
menutupnya jarang dengan pakaian hitam...


Nak pakai purdah elok start dlm tahap...
di luar byak cabaran yang perlu diempuhi...
Back to top Go down
minah_idam
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 161
Age : 20
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : *jadilah kamu wahai wanita yang teristimewa seperti bunga mawar yang berduri*
Kelas : 1 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2013
Points : 191
Reputation : 1
Registration date : 13/06/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Thu 24 Sep 2009, 8:49 pm

betul3.. .,
kalu nak pakai purdah elok lah dlm tahap.. .,
supaya jadi contoh.. .,
tapi jangan lah ujub.. .,
buat masa ni ana tak diseru lagi nak pakai purdah.. .,
cukuplah dulu tudung labuh.. .,
Back to top Go down
al-fateh93
Ahli Berpengaruh
Ahli Berpengaruh


Male Number of posts : 24
Age : 23
Lokasi (Daerah) : skarang da kt temerloh..
Kata Hikmah: : pembersih hati dari belenggu jiwa dan emosi cinta..
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2010
Points : 30
Reputation : 0
Registration date : 27/06/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Thu 24 Sep 2009, 9:11 pm

spe imtiaz tu???
soal sukan di tahap ye...
pe kate kte stop dlu ckp sal nie...
bkn per...ader di antara atlet mslimt tknk pon bsukan tp tpakse..lgpon..
pimpinan da bhubung dgn phak skolah..n phak skolah kate tknk antar da smpai ble2..
so..kte tgok lar..klo tmbul blk..sme2 kte bgun dan ptahankan ape yang ptot kte ptahankan...
purdah!!
seindah mawar berduri...mahal..terjaga..cantik yang sukar dimiliki...
mawar yang dilindungi duri...da ader ulama' yg ckp wajib pkai purdah nie...
Back to top Go down
anatahap_94
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 34
Age : 22
Lokasi (Daerah) : Jerantut
Kata Hikmah: : Love Allah more than anything, by that Allah will love you too
Kelas : 3 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 32
Reputation : 0
Registration date : 12/06/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Thu 24 Sep 2009, 9:14 pm

betol kata2 antum sahabat2 ana nie sume..
insyaallah nanti akn diusahakan untuk kita bentuk suasana pakai purdah kat tahap nanti
insyaalah nanti ade la tolong tanyakan kat asatiz kita nanti..
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Thu 24 Sep 2009, 10:16 pm

ignku mnjd spt sekuntum mawar yg berduri..huhu
Back to top Go down
atashi96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 82
Age : 20
Lokasi (Daerah) : TEmeRLuf
Kata Hikmah: : KNowING iS NoT enOUgH,wE MUst aPpLy.WiLLiNG iS noT EnOUgh wE MuST DO...
Kelas : 1 Ibnu Hazim
Tahun terakhir : 2013
Points : 77
Reputation : 0
Registration date : 20/08/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 25 Sep 2009, 1:15 pm

huhu..
purdah..???
ble nk stat...
kompom tkah hepy gler ni..
kan?kan?kan?
hehe...
nk tye sket ni..
klo ade mslmn yg mnat kat sorg mslmat ni tp mslimat tu x gode n wat pape pon..
cmne lak...???
harp ade yg sudi jwb...

an!an!an!
Back to top Go down
nuratikah96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 128
Age : 20
Lokasi (Daerah) : tggl dlm dunia yg kecil ini....
Kata Hikmah: : sesungguhnya cintamu ilahi mmbri ku ketenangan yg dcari
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2011
Points : 164
Reputation : 0
Registration date : 15/05/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Fri 25 Sep 2009, 2:46 pm

sy pon xtaw la ika...xbpe pndai dlm soal ni...
Back to top Go down
antibiotic
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 44
Age : 25
Lokasi (Daerah) : maran
Kata Hikmah: : Through Industry To Education:Moving Forward
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 47
Reputation : 0
Registration date : 24/09/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 26 Sep 2009, 1:53 pm

da xgoda pape..wt bodo je r....bese r laki minat kt pompuan....kn2...nme pn ftrah...lw laki mnat laki 2 y plek nye....tp klu da tw dye mnat...wt bodo je.....lag sa2 kn....bg sye r....klu nk kapel...xyah la heboh2 kt org hatta mmbe bek sniri...skadar pndapt...
Back to top Go down
hagemaru_dimple96
Sangat aktif
Sangat aktif


Female Number of posts : 30
Age : 20
Lokasi (Daerah) : jerantut,pahang
Kata Hikmah: : ALLAH allwAys in my miNd!!!!!!
Kelas : 2 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2013
Points : 28
Reputation : 0
Registration date : 05/09/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 26 Sep 2009, 2:31 pm

kite dah tau dah laki tu suker kat kite......
kite dah cube x lyn tp die ttp kacau kiter mcm mane???????
Back to top Go down
ixora96



Female Number of posts : 2
Age : 20
Lokasi (Daerah) : bentong
Kata Hikmah: : rawatlah hatinya,bangunlah insan
Kelas : 1 Ibnu Sina
Tahun terakhir : 2013
Points : 2
Reputation : 0
Registration date : 13/09/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 26 Sep 2009, 2:36 pm

owh...
mcm tu ke..
ana pn bru nk tye ni..
da atashi da tye...
huhu...
Back to top Go down
antibiotic
Sangat aktif
Sangat aktif


Male Number of posts : 44
Age : 25
Lokasi (Daerah) : maran
Kata Hikmah: : Through Industry To Education:Moving Forward
Kelas : 5 Ibnu Khaldun
Tahun terakhir : 2008
Points : 47
Reputation : 0
Registration date : 24/09/2009

PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Sat 26 Sep 2009, 2:52 pm

klu laki 2 ske kt kte.....nk tanye dlu...kowg mnat ke kt dye...klu xmnat....xyah r lyan...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: :::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::   Today at 8:07 am

Back to top Go down
 
:::KETAHUILAH BAHAWASANYA:::
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PERMATA TAHAP :: ISLAMIC CENTRE :: KARYA KREATIF-
Jump to: